עוברים לארה"ב: Face.com תצטרף לפייסבוק

למרות ניסיונות החברה להשאיר את מרכז הפיתוח שלה בתל אביב, יאלץ הסטארטאפ הישראלי שנרכש לאחרונה על-ידי פייסבוק לדלג לארצות הברית

נדב דופמן-גור | 20/6/2012 14:38 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: פייסבוק
סוף לספקולציות; חברת פייס.קום (Face.com) שנרכשה לפני מספר ימים על-ידי חברת פייסבוק תדלג לארצות הברית ותצטרף למצבת כוח האדם של פייסבוק בקליפורניה

- עכשיו זה רשמי: Face.com הישראלית נרכשה על-ידי פייסבוק

המעבר לארה
המעבר לארה"ב היה אחת הסוגיות המהותיות שעמדו על הפרק 
במהלך השבועות האחרונים לצד המגעים שהבשילו לעסקה, היתה סוגיית המעבר לארצות הברית אחת הסוגיות המהותיות שעמדו על הפרק. בחברה שאפו להשאיר את מרכז הפיתוח הישראלי שברחוב אחד העם בתל אביב, כסניף פיתוח מקומי של פייסבוק בישראל. כעת, מגיעה הסוגיה לסיומה, כאשר נפל הפור, ועל Face.com לדלג אל מעבר לים.

על המשא ומתן שהחל בין הצדדים דווח באתר הטכנולוגי ניוזגיק בלעדית כבר לפני מספר שבועות. הידיעה אישרה את מה שרבים ידעו בסתר ליבם, כי בעקבות הסכם שיתוף הפעולה הפורה שנחתם בין פייסבוק לבין Face.com, החברה כנראה תירכש בקרוב על-ידי הרשת החברתית הגדולה בעולם.

ב-Face.com פיתחו טכנולוגיה ייחודית לזיהוי פנים, המאפשרת לגולשים לזהות תמונות וחברים שלהם ברשת ולתייג אותם באופן אוטומטי. Face.com התחילה במקור כשירות זיהוי פנים עבור תמונות ברשתות החברתיות, אך הקהילה שהתגבשה סביב ממשק הפיתוח שלה, והכניסה של פייסבוק לתחום לפני קצת יותר משנה, הובילו לעניין רב בחברה הקטנה מתל אביב.
יעילות הפרסום בפייסבוק תעלה

ל-Face.com פוטנציאל צמיחה אדיר בתוך פייסבוק. פייסבוק היום מנהלת את הרשת החברתית הגדולה בעולם, עם מעל ל-901 מיליון משתמשים פעילים בחודש. מביניהם, קיימים משתמשים רבים שאינם מתייגים את עצמם בתמונות או שאינם מתייגים את חבריהם המופיעים בתמונות לצידם. את המצב הזה יכולה Face.com לשנות, וכפועל יוצא, התיוג שלה יוכל לעזור לקדם את פייסבוק עצמה.

התיוג בפייסבוק, למי שלא מכיר, מאפשר למשתמש להעלות תמונה לפייסבוק ולסמן בה את הפרצוף של משתמש אחר בפייסבוק, התיוג של הפרצוף מקשר בין התמונה שהועלתה לבין פרופיל הפייסבוק של אותו משתמש. קישוריות מעין זו עוזרת לפייסבוק לא רק לנתח את מערכות היחסים המורכבות שבין בני האדם החברים ברשת, אלא גם לנסות ולבנות תמונה שלמה יותר של הפרופיל האישי של המשתמש.

נתונים אלה עוזרים לחברה לנתח ולהבין את המשתמש, מה תחומי העניין שלו, מיהם חבריו הקרובים, ובאמצעות מידע זה היא יודעת אילו מודעות פרסומת יהיו יעילות ביותר עבורו. משכך, פייסבוק מהווה מכרה זהב עבור מפרסמים.

פייסבוק עצמה אינה חפה מביקורת, ורק לאחרונה, בשבועות שהקדימו את הנפקת הרשת החברתית הגדולה בעולם הודיעה חברת General Motors האמריקנית כי היא מפסיקה לפרסם כליל בפייסבוק, משום שהפרסום, לדידה, אינו מייצר מכירות גרידא והיא אינה רואה התאמה בין התקציבים שמופנים לפרסום בתוך פייסבוק לבין מכירות של מוצרים ושירותים בפועל. כעת, עם הצטרפותה של Face.com אל פייסבוק, אולי המצב ישתנה.

Face.com הישראלית, הוקמה ב-2007 על-ידי גיל הירש, יניב טייגמן, מוטי שניברג ואדן שוחט, אשר גם השקיע בחברה, ואיתו יניב גולן, דניאל רקנאטי (רודיום) וענקית האינטרנט הרוסית, Yandex. החברה גייסה עד היום כ-5.4 מליון דולר בשני סיבובי גיוס בלבד ומחזיקה משרדים ברחוב אחד העם בתל אביב המאויישים על ידי עשרה עובדים. לפי ידיעה שפורסמה בכלכליסט, לפחות חמישה מהם צפויים לעבור עם החברה עצמה לקליפורניה. עתידם של היתר עודנו לוט בערפל, כאשר הם יאלצו להמתין ולראות האם פייסבוק תעדיף לפטר אותם או בכל זאת להציע להם לעשות relocation לחו"ל.
 

וידאו: ה-Wall Street Journal על הרכישת של Face.com על-ידי פייסבוק


הידיעה פורסמה במקור באתר ניוזגיק

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים