ועדת הכלכלה: קנס של 50 אלף שקל על הטעיית צרכנים
לפי הסעיפים שאושרו בוועדת הכלכלה, הרשות להגנת הצרכן תוכל להטיל עיצומים של עד 50 אלף שקל על עסקים שייתפסו בכשלים מול הצרכן, גם אם הם ייגרמו משגיאה טכנית. רשתות השיווק: נפסיד מיליונים בגלל החוק
שייתפסו בכשלים מול הצרכנים - כגון פערי מחירים בין אלה המצוינים על המדף לבין אלה בקופה.

קונים בסופרמרקט. קנס גבוה על סימון מחיר לא נכון תצלום: רובי קסטרו
נציגי רשתות השיווק טענו בדיון כי יספגו קנסות של מיליונים בגלל טעויות טכניות, אך ח"כ יואל חסון (קדימה), שניהל את הישיבה, הגיב: "אתם מעסיקים את טובי רואי החשבון ועורכי הדין כדי לא לשלם שקל אחד יותר ממה שאתם צריכים. עכשיו אתם מתבקשים להיות יעילים גם בהתנהלות מול הצרכנים".
ועדת הכלכלה המשיכה להכין אתמול לקריאות שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתיקון חוק הגנת הצרכן, שנועדה להרחיב את סמכויות הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת ולהעניק לרשות סמכויות אכיפה ופיקוח ויכולת להטיל עיצומים כספיים על מי שיפר את החוק.
מגובה הקנסות שאושרו עולה כי הרשות קיבלה בשיניים חדות, ולטענת בעלי העסקים חדות מדי.
במהלך הדיון גילה חסון עוינות כלפי נציגי המגזר העסקי ואף ביקש כי הפרה שתבוצע במהלך עד שנתיים לאחר הפרה ראשונה תגרור הטלה של קנס מקסימלי הגבוה ב-50% מהקנס הקודם על החברה המפרה.
כיוון שמדובר בשורה של עבירות העשויות להיגרם בשל חוסר תשומת לב של עובד זוטר, כגון סימון לא נכון של מחיר על מוצר, טענה היועצת המשפטית של רשת מגה עירית פיליפ כי החוק חושף את העסקים הגדולים לסיכון רב. היועץ המשפטי של שופרסל הוסיף כי הרשתות הגדולות לא יוכלו להגיע למצב של אפס טעויות.
על כך השיבה הממונה על הרשות להגנת הצרכן, עו"ד תמר פינקוס, כי סניף אינו ישות משפטית נפרדת, ועבירה נגרמת משום שמישהו בהנהלה לא מתפקד כראוי.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
