פצצת טראפיק: פינטרסט מנצחת את גוגל, טוויטר ובינג
הרשת החברתית נולדה רק לפני שנתיים אבל אחראית, כך נראה, לטראפיק גבוה יותר מאלו שמספקות דומותיה הוותיקות בתחום. פינטרסט ממשיכה להפתיע עם נתונים שעשויים לקרוץ אפילו יותר למשקיעים פוטנציאלים
ממשיכה לצמוח
פינטרסט החלה את דרכה בסוף שנת 2009 אך הושקה באופן רשמי בגרסת בטא סגורה במרץ 2010. בניגוד לחברותיה הוותיקות יותר בתחום, הרעיון בפינטרס הוא להעצים את המקום הויזואלי של השיתוף ולהעניק לכל משתמש מעין לוח עליו הוא יכול להצמיד תכנים שמצא כמעניינים.

פינטרס. מנצחת את המתחרות. צילום מסך מתוך האתר
כבר בתחילת דרכה עוררה הרשת החברתית החדשה עניין רב ותוך זמן קצר הצליחה לצבור קהל משתמשים מרשים לצד סיקור נרחב בעולם הטכנולוגי. על פי מספר סקרים שנערכו בארה"ב נראה כי מרבית ממשתמשי הרשת החברתית הן נשים, נתונים סטטיסטיים שמשתנים בהיבט הגלובלי יותר ובעיקר כשבודקים את המקבילה האירופאית שם המגדר מאוזן באופן יחסי.
נכון להיום מדורגת הרשת החברתית במקום ה-42 במדד אלקסה העולמי, (פייסבוק אגב, במקום השני) והיא ממשיכה לחזק את מעמדה באופן כמעט עקבי.
משתפים יותר
הסקר האחרון שפירסם Shareaholic מבוסס על כ-200,000 אתרי תוכן האחראים לתכנים הנצפים על ידי קרוב ל-270 מיליון איש בחודש. הסקר מלמד כי מינואר ליוני השנה, הצליחה פינטרסט להגדיל את רף ההפניות שמספקת (referral traffic) מ-0.85% ל-1.19%, רף גבוה מההפניות שמספקות גוגל, בינג, טוויטר ואחרות, הנחשבות לותיקות ומוכרות ממנה.
התעמקות בנתונים מציגה כי בני אדם הם יצורים ויזואליים, כאלו שקולטים מהר וטוב יותר מידע גרפי, תמונה או וידאו מאשר טקסט, נתונים שגם מצליחים לעורר בהם רגש כלשהו בטווח זמן קצר ורצון לשתף ולחלוק את המידע עם מכרים באמצעות הכלים הזמינים להם. בחודשים האחרונים נראה כי פייסבוק התחילה להפנים את היסודות עליהם נבנתה פינטרסט בזמן שהשינויים האחרונים שערכה בחוויות השימוש ברשת החברתית הולכים ומבוססים יותר ויותר על הרובד הויזואלי ומעניקים מקום הולך ופוחת לטקסט.
נציין כי בניגוד לדעה הרווחת, גם הקהל הישראלי הולך ומאמץ את פינטרסט בהדרגה. במדד אלקסה המקומי, מדורגת הרשת החברתית במקום ה-55, לפני גרופון, טמבלר ופליקר.
הכתבה פורסמה
במקור באתר ניוזגיק