מיצובישי מוכרת את המפעל בהולנד תמורת יורו אחד
יצרנית הרכב היפנית תמכור את המפעל תמורת יורו, בתנאי שהרוכשים ישאירו את 1,500 עובדי המפעל. בהודעתה של מיצובישי היום היא הבהירה כי הגיעה להסכם עם יצרנית האוטובוסים ההולנדית VDL

מיצובישי. העובדים ישארו. יחצ
החברה החליטה בפברואר האחרון להפסיק עד סוף השנה את הפעילות במפעל ההולנדי, שם נבנו דגמי הקולט ורכב הספורט אאוטלנדר. המפעל היווה פחות מחמישה אחוזים מכלל הייצור העולמי של מיצובישי מוטורס, אשר עמד על 1.1 מיליון כלי רכב.
בהודעתה היום הבהירה חברת מיצובישי כי הגיעה להסכם עם יצרנית האוטובוסים ההולנדית VDL. "כתוצאה מהשיחות אשר התמקדו בהעברת כל העובדים הנוכחיים של המפעל, בעיקרון הסכמנו
לזה (לעסקה)", נמסר מהחברה היפנית, שציינה כי היא מצפה להפסיד קרוב ל-28 מיליון ין על העסקה.
המפעל הוקם בעיר בורן שבגבול עם בלגיה וגרמניה בשנת 1991, כחלק ממיזם משולש של מיצובישי, וולבו והממשלה ההולנדית. מיצובישי מוטורס הפכה לבעלת המניות היחידה עשר שנים לאחר מכן אחרי שקנתה את החלק של שותפותיה.
בעקבות המכירה, תוכל מיצובישי - אשר מכירותיה הגיעו ל-218 אלף כלי רכב באירופה במהלך השנה האחרונה – להתמקד בשווקים המתפתחים, שם הצמיחה צפויה להיות גבוהה יותר מאשר במדינות המפותחות. לחברה היפנית כבר יש קווי ייצור באינדונזיה ובתאילנד והיא בוחנת אפשרויות בסין ובברזיל.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
