דוח פניות הציבור לרשות השנייה: כל צופה חמישי מתלונן על מהדורת החדשות

מהדוח שעולה כי מאז תחילת השנה הוגשו כ-1,400 תלונות של צופים לרשות. מרבית המתלוננים מלינים על תכני שידור הכוללים התנהגות לא הולמת, גזענות וסקסיזם ופגיעה בילדים. מרבית הפניות כנגד קשת

מיה מנע | 17/7/2012 19:12 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
כל צופה חמישי מתלונן על מהדורת החדשות. כך עולה מסיכום החציון הראשון של שנת  2012 שערך נציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב.
יונית לוי, חדשות ערוץ 2. החדשות מעוררות את הצופים
יונית לוי, חדשות ערוץ 2. החדשות מעוררות את הצופים צילום מסך


מהדו"ח שהוצג בפני חברי מועצת הרשות השנייה והנהלתה, עולה כי מאז תחילת השנה הוגשו כ-1,400תלונות לנציב. 41% מהתלונות היו על תכני תוכניות; 19% על פרסומות; 18% על חדשות ו-20% פניות כלליות הכוללות בקשות למידע על הרשות ועל הממיר הדיגטאלי עידן פלוס.

בטלוויזיה מרבית הפניות נגעו לזכיינית קשת ואילו הפניות המעטות ביותר נתקבלו כנגד חדשות ערוץ 10. ברדיו מרבית הפניות הן כנגד רדיו ללא הפסקה, לעומת רדיו לב המדינה שנגדו נתקבלה פניה אחת בלבד.

עוד עולה מדו"ח כי 58%  מהפונים התלוננו על תכנים פוגעים בהם התנהגות לא הולמת,  גזענות וסקסיזם, פגיעה בילדים, התבטאויות לא הולמות, התנהגות מראיינים והדרת נשים. 9% מהצופים מחו על זיקה פוליטית שמשפיעה על שדרנים ומנחים בתוכניות אקטואליה, דיווחים לא מדויקים ולא מאוזנים והעדר כיסוי חדשותי של תחומים או מגזרים בחברה הישראלית. 8% התלוננו על מסחריות יתר הבאה לידי ביטוי בתכנים שיווקיים ובריבוי פרסומות.

אינפו
אינפו גופי שידור אינפו
הזכיינים נדרשו להתנצל

על פי הדו"ח 24 מתוך 1400 הפניות נמצאו מוצדקות, בחלק מהמקרים דרש נציב פניות הציבור דוד רגב מהזכיינים להתנצל בפני הצופים או לתקן תכנים פוגעים. במקרים אחרים קוצרו או הוסרו פרסומות וקדימונים ונחתכו מהם תכנים שנמצאו כפוגעים בצופים.

כן עולה כי ב-20% מהתלונות הטיפול עדיין לא הסתיים. כמו כן, כתוצאה מפעילות הנציבות פורסמו ארבע התנצלויות בשידורי טלוויזיה ורדיו על פי דרישתו של הנציב, זאת לאחר שהתברר כי שדרנים ומנחים פגעו בצופים או בקבוצות אוכלוסייה.

ביותר מ-35 מקרים הועברו התנצלויות של הזכיינים למתלוננים. במקרים אחרים פתחה הרשות השנייה בהליכי הפרה נגד זכיינים

לאחר שהתלונות שהגיעו לנציבות נמצאו מוצדקות.

"נתוני המחצית  מצביעים על מודעות הולכת וגוברת של הצופים לתכנים שאינם נוחים לצפייה בעיקר בחדשות, תוכניות מציאות, פרסומות ותוכניות בידור", מסר רגב, "כוחו של הצופה לשנות תכנים שאינם הולמים הוא גדול יותר ממה שרבים סבורים.  מנגד יש לציין לטובה את הזכיינים שגילו רגישות גדולה לפניות הציבור ופעלו לתקן בהקדם ליקויים שהתגלו".

"המועצה מייחסת חשיבות רבה לפניות שמטופלות על ידי הנציבות. הפניות מצביעות לא פעם על בעיות נקודתיות, ולעיתים אף מובילות להתאמה של מדיניות ולגיבוש כללים חדשים", הוסיף יו"ר הרשות השנייה אילן אבישר.

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים