שינויים בהנהלת הרכבת: דורון וייס יו"ר הדירקטוריון

שר התחבורה ישראל כץ החליט כי סגן ראש השב"כ לשעבר יחליף את אורי יוגב, ששימש כממלא המקום בשנה וחצי האחרונות. יוגב: "את עבודתי בחברה התחלתי על רקע משבר קשה ואני חושב שנעשו שינויים דרמטיים וחיוביים בחברה"

יעל דראל | 31/7/2012 14:55 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
חילופי תפקידים מפתיעים בצמרת רכבת ישראל: יו"ר דירקטוריון הרכבת אורי יוגב, מי שהוביל את הרפורמה המבנית בחברה לצד שר התחבורה ישראל כץ ובכירי האוצר, יסיים את תפקידו. דורון וייס, לשעבר סגן ראש השב"כ, יחליפו בתפקיד. 
אורי יוגב, היו
אורי יוגב, היו"ר היוצא צילום: יוסי אלוני


החלטה זו מתקבלת בתקופה סוערת, שבה רכבת ישראל מבצעת שינויים מבנייים ראשונים מסוגם ומתמודדת גם עם מצב פיננסי קשה. היא בוצעה, לפי ההערכות, על רקע העובדה כי יוגב לא שימש בתפקיד בהיקף מלא, בשל פעילות נוספת שבה הוא מעורב, בין היתר כיו"ר חברת ווייטווטר.

חילופים התפקידים נחשבים למפתיעים גם בגלל העיתוי וגם בשל זהות המחליף. זאת על אף שיוגב כיהן כממלא מקום יו"ר הדירקטוריון כשנה וחצי בלבד.

במשרד התחבורה ציינו כי דורון וייס, המכהן כיום כחבר הדירקטוריון, היה מעורב ברפורמת הבטיחות והשירות של החברה ואף היה אחראי על גיבושה של תוכנית ביטחון חדשה שחסכה לחברה כ-30 מיליון שקל בשנה.

השר כץ הודה ליוגב על חלקו בקידום הרפורמות ברכבת, אך ציין כי נוכח האתגרים הגדולים הניצבים בפני הרכבת, נדרש כיום יו"ר פעיל, בהיקף מלא, שיסייע לה להשיג את כל יעדיה. "אני משוכנע כי שיתוף פעולה בין יו"ר הדירקטוריון החדש למנכ"ל הרכבת, יאפשר להמשיך את תנופת הפיתוח חסרת התקדים ולשנות מהיסוד את רמת השירות והבטיחות שלה", אמר כץ.

וייס, שכיהן במשך 34 שנים בשירות הביטחון הכללי, מילא שורה של תפקידים מבצעיים וניהוליים – בהם ראש אגף תכנון, ראש אגף משאבי אנוש וראש מרחב צפון. הוא בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב ובעל תואר ראשון מאוניברסיטת בר אילן.

מנכ"ל הרכבת בועז

צפריר התייחס לשינויים המבניים ואמר: "לא עוד חבר מביא חבר ברכבת. חייבים לעבור למשטרי עבודה כפי שכולם עובדים בעולם וגם במקומות שיש בהם משמעת כמו בחיל האוויר והצבא. אנחנו מובילים כעת את האנשים שלנו לחשוב על שירות, ולהבין שיש לנו עוד מה ללמוד". 

אורי יוגב מסר כי "בשנת 2003 כראש אגף התקציבים באוצר, האמנתי בפיתוחה של הרכבת והקציתי כ-24 מיליארד שקלים לפיתוח והקמת חברת רכבת בע"מ שתביא לפיתוח הפריפריה ולחיבור ערים ויישובים נוספים לרשת מסילות הברזל, כפי שאכן נעשה בשנים שעברו בקווים בין ת"א לבאר שבע, ת"א וראשל"צ מערב והעבודות המתקדמות בקו המהיר לירושלים"

הוא הוסיף כי "לחברת רכבת ישראל הגעתי לפני למעלה משנתיים לבקשת ראש הממשלה, על מנת לסייע לחברה להפוך לגוף תחבורה חזק ויעיל המתפקד בצורה מיטבית. בתקופה זו פעלתי למימוש מדיניות הממשלה, שאני כאחד מיוזמיה מאמין בה ומקדם אותה זה  למעלה מעשור.

את עבודתי בחברה התחלתי, על רקע משבר קשה ואני חושב שנעשו שינויים דרמטיים וחיוביים בחברה. אם וכאשר דורון וייס ימונה ליו"ר פעיל, אסייע לו בכל דרך אפשרית".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים