דורון וייס מונה ליו"ר רכבת ישראל

אושר המהלך של שר התחבורה להחלפת אורי יוגב, היו"ר הזמני. דירקטוריון רכבת ישראל החליט היום כי ישנו צורך ביו"ר פעיל לרכבת ובחר בדורון וייס לתפקיד

יעל דראל | 6/8/2012 19:14 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בתום ישיבה ארוכה אישרו חברי דירקטוריון רכבת ישראל את מינוי דורון וייס, סגן ראש השב"כ לשעבר כיו"ר הרכבת את אורי יוגב על פי הצעתו של שר התחבורה ישראל כץ.
רכבת ישראל. יו
רכבת ישראל. יו"ר חדש צילום: אדי ישראל


בהודעה קצרה שפרסמה הרכבת הערב נמסר כי "דירקטוריון רכבת ישראל החליט היום במהלך ישיבתו, כי ישנו צורך ביו"ר פעיל לחברת רכבת ישראל. בתוך כך ביטל הדירקטוריון את החלטתו הקודמת למנות את אורי יוגב ליו"ר החברה, ובחר בדורון וייס ליו"ר פעיל של רכבת ישראל".

כזכור, לפני כשבוע הודיע במפתיע השר כץ על החלטתו ונימק אותה בכך שלרכבת יש צורך ביו"ר בתפקיד פעיל. זאת, נוכח העובדה כי יוגב שימש בתפקידו כממלא מקום בלבד וכי לצד עיסוקיו ברכבת, היה פעיל בתחומים נוספים, בין השאר כיו"ר חברת אבטחת המים ווייטווטר.

בעקבות ההחלטה בירך השר כץ בפומבי על השלמת המהלך ואמר כי"אני משוכנע כי הליך בחירתו של וייס כיו"ר פעיל, כולל אישורו בוועדת ברנר למינוי בכירים בשירות הציבורי יושלמו במהירות כדי שניתן יהיה למלא את כל המשימות העומדות בפני הרכבת".
 
לדבריו, אישורו המהיר של יו"ר הדירקטוריון נועד לאפשר לרכבת לעמוד בכל המשימות שבהן התקשתה לעמוד עד כה ולוודא שפעילותה לא תהיה גירעונית. השר כץ הוסיף כי בפני הרכבת ניצבים אתגרים גדולים, הכוללים בין השאר את המשך תנופת הפיתוח של הרכבת והקמת תשתית מסילתית בכל רכבי הארץ לצד העלאת רמת השירות לרמה הבינלאומית.

וייס, שכיהן בתקופה האחרונה כחבר דירקטוריון ברכבת, כיהן במשך 34 שנים בשירות הביטחון הכללי ומילא שם שורה ארוכה של תפקידים. 


נדחתה בקשת גילה אדרעי לפיצוי כספי מהרכבת

בתוך כך, בית הדין לעבודה בחיפה דחה היום (ב') את דרישתם של גילה אדרעי ושי טל לקבלת צווים זמניים וארעיים כנגד הנהלת רכבת ישראל ובקשתם לפיצוי כספי תידון בבית הדין לעבודה, בחודש ספטמבר.
 

גילה אדרעי. בית הדין מתח עליה ביקורת חריפה
גילה אדרעי. בית הדין מתח עליה ביקורת חריפה צילום: אמיר מאירי
ברכבת ישראל ציינו כי "חלק מחברי הוועד הועמדו לשימוע בין השאר בשל קיום אסיפות עובדים בניגוד להסכם הקיבוצי אשר פגעו בפעילות הרכבת הסדירה, הכנסת גורמים חיצוניים למתחמי החברה, סירוב התקנת מכשיר איתוראן ברכב שירות רכבתי שאדרעי עשתה בו שימוש וסירוב להשבת הרכב התפעולי לידי חברת רכבת ישראל".

אולם כאמור, בדיון שהתקיים היום בבית הדין לעבודה בחיפה, בפני כבוד השופט קוגן, נדחו על הסף הבקשות לסעדים זמניים כלשהם ואושר המשך קיום הצעדים המשמעתיים.

ברכבת הבהירו עוד כי "בית הדין מתח ביקורת
חריפה על גילה אדרעי, שי טל וארגון "כח לעובדים" על כך שציינו כי הינם פועלים על מנת להחליף את הארגון המייצג את עובדי הרכבת, מיד לאחר חתימת ההסכם הקיבוצי החדש מול ההסתדרות". 

השופט קוגן ציין כי פעולה זו אינה מתיישבת עם פסק הדין הקודם של בית הדין הארצי לעבודה, אשר קבע תקופת מניעוּת של שנה, מיום חתימת ההסכם הקיבוצי – בה לא יוחלף הארגון המייצג את העובדים.

בדיון יוצגה רכבת ישראל על ידי עורך הדין גדעון רובין, אלון עזרא וליאור בונר ממשרד עורכי הדין רובין-שמואלביץ.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים