החברה לישראל: הרווח ירד ל-284 מיליון דולר לעומת 325 מיליון ברבעון המקביל

החברה הבת צים הקטינה ההפסד ל-44 מיליון דולר ברבעון השני לעומת הפסד של 65 מיליון דולר אשתקד. בטר פלייס הפסידה 65 מיליון דולר לעומת 20 מיליון ברבעון המקביל

גידי ליפקין | 28/8/2012 11:42 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
החברה לישראל פרסמה את הדוחות לרבעון השני של 2012. סה"כ המכירות  גדלו ברבעון השני ל- 3.209 מיליארד דולר לעומת סך של כ-3.144 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם בכ-913 מיליון דולר לעומת סך של 883 מיליון דולר אשתקד.  בחצי השנה הראשונה החברה הרוויחה סך של 341 מיליון דולר לעומת סך של 406 מיליון דולר אשתקד. 
עידן עופר. גידול במכירות החברה לישראל
עידן עופר. גידול במכירות החברה לישראל יח''צ


ברבעון השני של השנה ירד ל-284 מיליון דולר לעומת רווח של 325 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, זאת בגלל גידול בהוצאות המימון, מעבר של בזן להפסד (מרווח של 18 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד להפסד של 39 מיליון דולר), גידול בהפסד של בטר פלייס ,  וירידה ברווחים של כיל (מ-223 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ל-213 מיליון דולר ברבעון הנוכחי).

החברה הבת צים הגדילה את ההכנסות שלה בכ-5%, ברבעון השני, לסך של 1.051 מיליארד דולר לעומת סך של כ-1 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הדבר נובע בעיקרו מגידול בהכנסות ממטען ממוכל, מגידול בהכנסות מהפלגות שטרם נסתיימו, ומגידול בהכנסות מחברות בנות.  הכמות המובלת עלתה ב-1%, מכ-596 אלף מכולות ל-604 אלף מכולות.

החברה רשמה הפסד של 44 מיליון דולר ברבעון השני לעומת הפסד של 65 מיליון דולר אשתקד. בחצי השנה הראשונה של 2012 החברה הפסידה סך של 206 מיליון דולר לעומת סך של 172 מיליון דולר אשתקד.

צים הקטינה את ההוצאות התפעוליות בכ-1%, ל-980 מיליון דולר לעומת סך של כ-990 מיליון דולר אשתקד. הקיטון נובע בהוצאות מהפלגות שטרם נסתיימו בסך של כ-68 מיליון דולר, וקיזוז בהוצאות דלק בסך של כ-49 מיליון דולר, ובהוצאות חכירת אוניות ותאים בסך של כ-14 מיליון דולר.

החברה עברה לרווח תפעולי של מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של כ-79 מיליון דולר אשתקד. ה-EBITDA   הסתכם בכ-46 מיליון דולר, לעומת EBITDA  שלישי של כ-25 מיליון דולר ברבעון המקביל.
הסכם מימון לבטר פלייס

ההפסד של בטר פלייס ברבעון השני של השנה כולל ריבית לבעלי מניות בכורה הסתכם לסך של 65 מיליון דולר לעומת כ-20 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

שי אגסי והמכונית החשמלית. 500 רכבים על כבישי ישראל ודנמרק
שי אגסי והמכונית החשמלית. 500 רכבים על כבישי ישראל ודנמרק AFP

ההפסד בחצי השנה הראשונה מסתכם בכ-132 מיליון דולר לעומת סך של כ-74 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בגלל ההפסדים החברה הודיעה על חתימת הסכם מימון בהיקף של כ-40 מיליון יורו עם בנק ההשקעות של האיחוד האירופאי ה-EIB .הלוואה זו תעזור לחברה להמשיך את פריסת התשתיות בישראל ובדנמרק.

עד כה החברה מפעילה 500 רכבים על הכביש
בישראל ודנמרק שנסעו יחד מעל 3 מיליון ק"מ, רחוק עוד מהחזון של עשרות אלפי מכוניות.

חברת קורוס, מיזם הרכב הסיני של החברה לישראל, הפסידה ברבעון השני סך של כ-13 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-32 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בחצי השנה הראשונה קורוס הפסידה סך של כ-32 מיליון דולר לעומת סך של כ-82 מיליון דולר אשתקד.

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום בורסה ושוק ההון-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים