התעשייה האווירית משיקה מטוס מנהלים חדש
החברה קיבלה תעודת רישוי אזרחי מרשויות התעופה בישראל וארה"ב למטוס G280. זהו מטוס סילוני בגודל בינוני-גדול
מטוס ה-G280 נמנה על קטגוריית מטוסי מנהלים בגודל בינוני-גדול כאשר תוכנית הרישוי, תוכנית הפיתוח וסדרת הניסויים נערכו בישראל עבור חברת גאלפסטרים אירוספייס האמריקאית, חברה בת של ג'נראל דינמיקס.
יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית אמר: "בכל שלבי הפיתוח, התכנון, הייצור והאינטגרציה של ה-G280 באו לידי ביטוי הישגיה הטכנולוגיים המתמשכים של התע"א. קבלת הרישוי מהווה הוכחה נוספת ליכולותיה וניסיונה העשיר של התע"א בפיתוח, יצור ורישוי מטוסי מנהלים מתקדמים על פי מפרטים מקצועיים קפדניים. תודה לצוותים המשותפים של התע"א וגאלפסטרים על המאמץ, ההשקעה והמקצועיות".
גיורא רום, ראש רת"א: "במהלך תקופת הרישוי, השקיעה רת"א כ-60,000 שעות עבודה הנדסית וכ-150 שעות טיסה, בפרויקט המהווה חדשנות טכנולוגית במערכות. טיסות הניסוי והרישוי הוכיחו שהמטוס מבצע את כל המצופה ואפילו מעבר לזה, ועל כך מגיעה הערכה למתכנני המטוס". המטוס החדש מוביל בתחומו בכל ההיבטים המשמעותיים הן מבחינת הביצועים והן הנוחות", אמר לארי פלין נשיא חברת גאלפסטרים.
"גאלפסטרים ותע"א גאות ונרגשות לספק את ה-G280 ללקוחות, במיוחד לאור העובדה שביצועיו טובים ממה שפורסם בתחילת הפיתוח. טווח הטיסה של המטוס עומד על 3600 מייל ימי (6,667 ק"מ) במהירות שיוט של M0.80. תוספת של 200 מייל ימיים מעבר לתחזית הראשונית, משפרת את תצרוכת הדלק ומוזילה עלויות התפעול ללקוחותינו. זהו המטוס היחיד בקטגוריה שיכול לטוס ללא הפסקה מלונדון לניו יורק. בנוסף, לקוחותינו יגלו כי לעיצוב החדשני של מטוס ה- G280, הרבה במשותף עם מטוסי גאלפסטרים בקטגוריית מטוסי המנהלים הגדולים מבחינת בטיחות, אמינות, נוחות ועיצוב" ציין פלין.

במהלך תוכנית הפיתוח, ביצעו מטוסי הניסוי של G280 יותר מ-700 טיסות ונצברו כ-2000 שעות טיסה. תעודת הרישוי שהתקבלה עתה עבור המטוס "הירוק" (ללא ריהוט פנים, צבע ומערכות שמע ובידור בתא הנוסעים) מאפשרת לגאלפסטרים להשלים את הרישוי לעיצוב הפנים של המטוס STC בתקופה הקרובה ולהתחיל לספק מטוסים ללקוחותיה במהלך הרבעון האחרון של 2012.
לאחר קבלת תעודת רישוי זמנית מרת"א ומ-FAA, החלה התע"א לספק לגאלפסטרים בחודשים האחרונים מטוסים סדרתיים לצורך גימור סופי לפי דרישת הלקוחות במרכז הגימור של החברה בדאלס, טקסס. בימים אלו מגבירה התע"א את קצב הייצור כדי לספק בהקדם את ההזמנות הקיימות ולעמוד בדרישות השוק.
דוד דגן, סמנכ"ל התע"א ומנהל חטיבת כלי טיס אזרחיים אמר: "ה-280G הוא פיתוח של מטוס חדש לחלוטין ולכן תוכנית הרישוי הייתה נרחבת יותר וארוכה יותר מאשר ידענו בדגמים קודמים. יתרה מכך, המטוס עומד בכל היעדים שהוצבו בתחילת התוכנית, וביצועיו טובים יותר ממה שפורסם בתחילת הפיתוח".
"המטוס יוכל להמריא ממסלולים באורך של 4,750 רגל (1,448 מטר) במשקל המראה מרבי, שיפור של 250 רגל לעומת התחזית הראשונית", אמר דגן.