משרד הביטחון חתם עסקת ענק עם תע"א ואלביט בהיקף 2.4מיליארד שקל
במסגרת העסקה עם חברת תור המשותפת לאלביט ותע"א ירכוש משרד הביטחון מהחברה, שירותי אחזקה, תמיכה לוגיסטית וסימולטורים, למשך כ-20 שנה. מנכ"ל משרד הביטחון, אודי שני: "הסכם האחזקה עם חברת תור הוא נדבך נוסף בעסקת תמורות ענקית, בהיקף של יותר מ-10 מיליארד שקל עם ממשלת איטליה"

מטוסי M346. עסקת מיליארדים AP
תור היא חברה משותפת לתעשייה האווירית ולאלביט ושתיהן צפויות להרוויח מהחוזה. אלביט תרוויח מהעסקה סכום של כ-1.7 מיליארד שקל ואילו התעשייה האווירית כ-700 מיליון שקל. החוזה הסופי צפוי להיחתם בשבועות הקרובים, לאחר השלמת מספר תהליכים פיננסיים. בינתיים, על מנת לאפשר עמידה בלוחות הזמנים של הפרויקט, קבלה "תור" ממשרד הביטחון הזמנה ומימון לתקופת הביניים בסכום של כ-108 מיליון שקל.
במסגרת העסקה, שירותי האחזקה והתמיכה יתומחרו ויימכרו למערכת הביטחון כשעות טיסה, בעלות דומה לשעות הטיסה של מטוסי הסקייהוק הישנים המשרתים את טייסי חיל האוויר כבר למעלה מ-40 שנה, כך שמדובר בעלות אחזקה דומה לאחזקה בעבר.
מימון עסקה יבוצע מקו האשראי
שתקבל החברה מקונסורציום של בנקים בארץ וחו"ל, שיוחזר בתשלומים במשך 14 שנה, בין השנים 2018-2032, מתקציב הביטחון. כדי לאפשר את חתימת העסקה, משרד האוצר כבר הקצה למשרד הביטחון 6.35 מיליארד שקל להחזר כספי לאיטלקים בשנת התקציב 2012. 30 מטוסי האימונים וההדרכה יסופקו לחיל האוויר הישראלי החל משנת 2014 ועד לשנת 2016בקצב ייצור מוערך של כ-1.5 מטוסים בחודש.
מנכ"ל משרד הביטחון, אודי שני, אמר בהתייחס לעסקה, כי "הסכם האחזקה עם חברת תור הוא נדבך נוסף בעסקת תמורות ענקית, בהיקף של יותר מ-10 מיליארד שקל עם ממשלת איטליה וכנגד זאת רכש גומלין של ממשלת איטליה מהתעשיות הביטחוניות הישראליות. העסקה תזרים מיליארדי שקלים לתעשייה הביטחונית במציאות כלכלית לא פשוטה".
העסקה שנחתמה כעת, היא בהמשך לעסקת המטוסים האיטלקיים שנחתמה ביולי 2012. במסגרת העסקה נרכשו מממשלת איטליה 30 מטוסי אימון מתקדמים לחיל האוויר הישראלי של חברת אירמאקי האיטלקית.