הצרפתים רוצים להקים את קו הרכבת לאילת
משלחת ממשרד התחבורה הצרפתי הגיעה כדי להגיש הצעה לסלילת הקו, שעלותו נאמדת ב15-10- מיליארד שקל

מי יקים את הרכבת לאילת? הצרפתים נותנים פייט לסינים צילום: אמיר מאירי
משרד התחבורה נמצא בקשר עם כ10- מדינות שונות שבוחנות את האפשרות להקים את הפרויקט בשיתוף פעולה ביןממשלתי. בחודש הקרוב צפויה להגיע לישראל גם משלחת מטעם ממשלת ספרד ובנוסף מתנהלים מגעים גם עם ארה"ב, איטליה, קנדה, הודו, גרמניה, קוריאה ויפן. על-פי גורמים במשרד התחבורה, גם מדינות אלה ישלחו בקרוב צוותי עבודה לישראל, והצעותיהם יכללו תוכנית להקמת הקו ולמימון ארוך טווח של המיזם.
לפני כמה חודשים אישרה הממשלה הצעת החלטה שהגיש שר התחבורה והתשתיות ישראל כץ להקים קו רכבת מאילת למרכז הארץ שישמש לנוסעים ולמטענים. כץ גרס כי לפרויקט חשיבות אסטרטגית לאומית, שכן הוא ישמש גם להובלת מטענים מנמל אילת לנמל אשדוד ויהווה גשר יבשתי מאסיה לאירופה.
פרויקט קו הרכבת לאילת יכלול בין השאר הקמת מסילת ברזל כפולה מצין ועד אילת שאורכה כ170- ק"מ. אורך המסילה מתל-אביב ועד אילת יהיה 350 ק"מ, ועל-פי התוכניות הנסיעה
במקטע תארוך שעתיים לכל היותר ומהירות הנסיעה המרבית של הרכבת תהיה 250 קמ"ש, בקטעים בהם הטופוגרפיה תאפשר זאת. עלות הפרויקט נאמדת ב15-10- מיליארד שקל.