הערכות: הכנסה של פחות מ-100 שקל למשתמש בחברות הסלולר
כך על פי סקירות אנליסטים לקראת דוחות הרבעון השלישי של חברות הסלולר הוותיקות. הדוחות יכללו לראשונה את מלוא השפעת המפעילים החדשים שהחלו לפעול במאי. ערן יעקובי מדש ברוקארז': "גל התחרות הראשון היה גבוה אך קצר יחסית"

משתמשות סלולר. 20% נטישה אצל החברות החדשות צילום: אמיר מאירי
מצד אחד, צופים האנילסטים שחיקה בהכנסה הממוצעת למשתמש, זאת בעקבות המשך מלחמת המחירים האגרסיבית עם מפעילות הסלולר החדשות, הוט מובייל וגולן טלקום. מנגד, מוסכם כי גל הנטישות ההמוניות מהחברות הוותיקות שכח מעט, וכי החברות הוותיקות הצליחו להתייעל בצורה מהירה ולשמור על רמת ריווחיות טובה בהתחשב במצב.
"גל התחרות הראשון, לאחר השקת שני המפעילים החדשים בתחום הסלולר, היה גבוה אבל קצר יחסית", כתב אתמול ערן יעקובי מדש ברוקראז', בסקירה שפרסם לקראת הדוחות. בשלב הנוכחי פתחו החברות הצעירות חזית חדשה עם גולן טלקום שמציעה 4 חודשי חינם והוט מובייל - חודשיים חינם ללקוחות מתניידים.
"חברות הסלולר החדשות סובלות מחבלי לידה
לא פשוטים, ואחוז הנטישה אצלן גבוה מ-20% בקצב שנתי, כך שסביר להניח שהחברות הוותיקות מצליחות להחזיר אליהן לא מעט נוטשים", ציין. יעקובי מצביע על העובדה שמאז השפל ביולי האחרון, התאוששה מניית סלקום ב-70% ומניית פרטנר ב-90%. עוד לזכות המפעילות הוותיקות, מציין יעקובי כי האיום על אלה מצד המפעילים הווירטואלים אינו משמעותי, ומיזם האינטרנט של חברת החשמל הולך ומתרחק ומפחית את האיום על בזק.
בסקירתה של אילנית שרף מפסגות, קובעת האנליסטית כי לראשונה, צפויות כל חברות הסלולר הוותיקות, להציג ברבעון השלישי ההכנסה של פחות מ-100 שקל למשתמש. החברות הוותיקות יציגו נטישה מצטברת של כ-170 אלף לקוחות שעברו למפעילים החדשים ברבעון השלישי.
מבין אלה, צפויה פרטנר להציג שיעור נטישה גבוה של כ-75 אלף לקוחות, בעוד פלאפון תציג שיעור מקביל של 55 אלף. גם סלקום צפויה על פי שרף להציג שיעור נטישה גבוה, אך זה יקוזז ברובו על ידי קליטה של 60 אלף מנויי צה"ל עד סוף השנה, במסגרת המכרז בו זכתה החברה.
שרף מעריכה כי פרטנר תמשיך במהלכי התייעלות אגרסיביים ביחס לענף, בעוד פלאפון תתקשה לעשות כן לאור ניסיונות ההתאגדות בחברה.
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום בורסה ושוק ההון-
