הפרסום עובד: איך לקדם עמוד פייסבוק של עסק בגוגל

בעלי עסקים רבים מתחזקים עמוד על העסק שלהם בפייסבוק. למרות זאת רק מעטים יודעים כיצד להפוך את הדף לכזה שיקדם באמת את העסק ויוזכר גם במנוע החיפוש של גוגל באופן בולט

מאיה וינטה | 9/1/2013 10:57 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בעלי עסקים רבים מבינים את חשיבות הנוכחות במדיה החברתית בכלל ובפייסבוק בפרט, ומשקיעים משאבים ניכרים בהקמת דף עסקי במטרה לקדם את הפעילות השיווקית של העסק. זהו צעד בכיוון הנכון אך כדי להגיע לחשיפה גבוהה ולהגדיל את תנועת הגולשים לעמוד, חשוב גם לנקוט בכמה כללים פשוטים יחסית שיקדמו את העמוד בדף תוצאות החיפוש של גוגל.
 
יכול להפוך לכלי שיווקי מוצלח על ידי שימוש נכון
יכול להפוך לכלי שיווקי מוצלח על ידי שימוש נכון AP

שם המתחם העסקי: השם שבחרתם למתחם העסקי שלכם בפייסבוק הוא בעל חשיבות גדולה, על כן חישבו היטב לפני שאתם נותנים לו את שמו. חשוב לשמור על שם קצר וקליט שאינו חורג מ–70 תווים, וששם המתחם שלכם יהיה זהה לשם המותג המוכר ללקוחותיכם.

בחירת URL ידידותי: בחירה נכונה של URLעבור המתחם העסקי שלכם בפייסבוק היא קריטית למטרות קידום המתחם במנועי החיפוש. פייסבוק אינה מאפשרת לבחור בשמות גנריים (כמו לדוגמא "pizza") עבור דף העסק, אך עדיין יש הזדמנות לבעלי עסקים לאתר שמות מתחם גנריים יחסית או שמות מתחם שמשלבים את שם העסק עצמו עם מילות מפתח גנריות (אם כי מומלץ לנקוט משנה זהירות בשילוב מילות חיפוש גנריות בשם המתחם). האפשרות הבטוחה והחכמה ביותר בטווח הארוך היא לבחור בשם משתמש שמייצג באופן אותנטי את העסק או המותג שלכם.

קישורים: כמו בקידום אתרים קלאסי (SEO), קישורים אל המתחם העסקי שלכם בפייסבוק ואל הלשוניות שבו הם אמצעי יעיל מאוד ליידע את מנועי החיפוש על חשיבות המתחם, ולשפר את המוניטין שלו באמצעות מערך קישורים רלוונטיים ואיכותיים המפנים אליו. כך, אם גוגל, לדוגמא, רואה שאל המתחם העסקי

מפנים מספר מקורות, גם בפייסבוק וגם מחוצה לו, הוא יסיק מכך שהמתחם כנראה חשוב, ודירוגו יעלה בהתאם. יש לציין כי מנועי חיפוש לוקחים בחשבון גם את מקורות הקישורים, כאשר קישור למתחם העסקי שלכם יהיה בעל משקל גדול יותר אם הוא מגיע מאתר אינטרנט מוכר וסמכותי.

קישורים מחוץ לפייסבוק: חשוב ליצור קישורים מחוץ לפייסבוק, לדוגמא, אתר הבית או הבלוג וכן קישורים נוספים אל מתחם הפייסבוק שלכם מהרשת ע"י פרסום קישורים למתחם ברשתות החברתיות השונות (כמו טוויטר, גוגל+, לינקדאין וכו'). כמו כן, דאגו לקישורים מאתרים שונים, החל מפורומים ודרך אינדקסים, בלוגים וכו'.

חיזוק קישורים הדדיים בפייסבוק: באמצעות יצירת אינטראקציה עם הגולשים (לייקים, תגובות ושיתופים לפוסטים שלכם), פייסבוק מקשר את שם הגולשים בחזרה לפרופיל הפייסבוק שלהם. כתוצאה מכך, כשהתגובות והלייקים במתחם שלכם יאונדקסו, מנועי החיפוש יראו יותר קישורים הדדיים בין הדף שלכם לדפי האוהדים. הלייקים, התגובות והשיתופים בפייסבוק הם סיגנלים משמעותיים בקידום אתרים.

אזור ה"אודות" (about) של דף הפייסבוק העסקי: אזור ה"אודות" הוא נגיש באופן מלא למנועי החיפוש, לכן כאן המקום להוסיף כמה שיותר מידע. שדות אלו מספקים הזדמנות לכלול מילות מפתח וקישורים שיעלו את ניקוד התוכן של מתחם הפייסבוק שלכם עבור סוגים רבים של חיפושים במנועי החיפוש. כתובת, עיר, מדינה, מיקוד וכמובן תיאור המוצרים יקדמו את הדף שלכם בחיפושים מקומיים במנועי החיפוש. כמו גם תיאור החברה, מטרות ומוצרים יסייעו לכם להופיע בחיפוש מוצרים במנועי החיפוש.

תוכן: הרבה יותר תוכן מהמתחם העסקי שלכם בפייסבוק מאונדקס ע"י מנועי החיפוש ממה שאתם משערים. למעשה, מנועי החיפוש יכולים לסרוק את כל מה שאינו דורש התחברות לפייסבוק.חשוב לזכור שעדכוני סטאטוס, לשוניות (tab) ותגובות – כל אלה מאונדקסים על ידי גוגל ומקבלים משקל ויכולים לסייע בקידום העמוד.

שדרוג המולטימדיה: סרטונים הם הדרך הקלה ביותר לקדם את המתחם העסקי שלכם בפייסבוק היות ולכותרות הסרטונים ערך רב ומשקל גדול. וודאו שיש לסרטונים שלכם כותרות חזקות עם מילות המפתח הרלוונטיות. באופן דומה, גם התמונות בהן אתם משתמשים בפייסבוק יכולות לעבור אופטימיזציה אם תתנו לקבצים שמות בהתאם ותמלאו את כל שדות המידע שפייסבוק מספקת.

לסיכום, ניהול מתחם פייסבוק עסקי באופן חכם חשוב בדיוק כמו קמפיין קידום אתרים. מתחמי פייסבוק מצליחים משום שהטמיעו בתוכם את אידיאולוגיית פייסבוק: הם אינטראקטיביים, חווייתיים ומניעים לפעולה.

על כן, הימנעו מלהפוך את מתחם הפייסבוק שלכם למקדש קידום או לזירת מכירות גרידא. מי שיצפה בתכנים שלכם הם אנשים אמיתיים, ואם תגזימו עם מילות המפתח או תפרסמו תכנים שאינם "סושיאל" זה יגרום לנטישה. הקפדה על האלמנטים שהוזכרו במאמר זה תאפשר לכם לייצר במעט מאמץ מתחם פייסבוק עסקי שגם הגולשים וגם מנועי החיפוש יאהבו.

הכותבת משמשת כמנהלת מחלקת מדיה חברתית בחברת SEO ישראל

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים