פייסבוק חשפה מנוע
חיפוש חברתי חדש
החידוש הטרי מבית צוקרברג מציע מידע ספציפי שלא היה נגיש בעבר. בין השאר ניתן לחפש מסעדות אהובות, תמונות או מקומות בילוי

שורת החיפוש של הגרף תוצב בראש העמוד של פייסבוק, במיקום בו נמצא כיום מנוע החיפוש המאפשר מציאת אנשים או קבוצות באתר.
צוקרברג הסביר כי מנוע החיפוש החדש יאפשר לקבל תשובות ישירות לשאלות פשוטות תוך התמקדות בחברים בפייסבוק, במידע שהם מפרסמים, בתמונות שהעלו לרשת, בתחביבים שלהם או במקומות בהם ביקרו. כיום, אפשרות החיפוש הנוכחית מאפשרת הצגת לינקים רלוונטיים בלבד.
בעבר, חיפוש המונח "היפ-הופ" הביא לתוצאות עם מידע על מוסיקת היפ-הופ. לעומת זאת בהדגמה הערב הציג צוקרברג אפשרות לחפש "חברים האוהבים מלחמת הכוכבים והארי פוטר". את הרשימה שהתקבלה ניתן לסנן לפי בתי ספר בהם למדו אותם החברים, עיר מגוריהם, מינם, מצבם המשפחתי, ועוד.
באותו האופן ניתן לקבל תשובות מיידיות לשאלות כמו: "מי מהחברים של חבריי נמצא באזור תל אביב והוא גבר רווק?" או - "מי מתעניין בסדרה מסוימת בטלוויזיה?". מנוע החיפוש יסייע גם לחיפוש עובדים, על ידי הגדרות ספציפיות אותן יכול המחפש לקבוע.
באתר הרשמי של פייסבוק נכתב כי המשתמשים יוכלו לחפש מידע כמו "חברים הגרים בעיר שלי", "תמונות שאהבתי" או אפילו "מסעדות הודיות שחברים שלי אהבו" - ולקבל מענה מיידי. גרסה ניסיונית של הפיתוח הושקה היום בגרסה מוגבלת ומשתמשים יכלו להיכנס לרשימת המתנה לשימוש בה.
בחברה הדגישו כי כלי החיפוש החדש לא יפגע בפרטיותם של הגולשים, וייתן תשובות שיכבדו את כללי הפרטיות. לא יימסרו נתונים מדפיהם של אנשים שהגבילו את המידע או את הגישה אליהם.
פייסבוק עובדת על מנוע החיפוש כבר שנים. היא מקווה להציב באמצעותו תחרות חדשה לגוגל ומייקרוסופט, בכך שתציע בעצמה קידום תוצאות חיפוש תמורת תשלום בדרך של "קישורים ממומנים". עם זאת, צוקרברג הדגיש הערב כי לא מדובר במנוע חיפוש שיתחרה בגוגל, אלא בכלי חיפוש שיעמיק את היכולת לדלות תוכן מהקשרים השונים של גולשי הרשת החברתית.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב