בחירות

הבחירה בניו מדיה

עליית הרשתות החברתיות כמדיום מועדף לפרסום מתבטאת גם בבחירות לכנסת ה-19. שלטי חוצות אאוט, רשתות חברתיות אין

אריק בנדר | 21/1/2013 11:04 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר RSS
את מה שבארצות הברית אובמה למד כבר מזמן, עכשיו מתחילים להפנים גם אצלנו. "אם פעם מנחם בגין היה מכנס בכיכר העיר עשרת אלפים איש, היום סטטוס אחד בפייסבוק מגיע לעשרות ולמאות אלפי בוחרים פוטנציאליים", מסביר רועי דויטש, מנהל הניו מדיה של מפלגת יש עתיד, את המהפך התפיסתי שעברו מנהלי הקמפיינים בבחירות לכנסת ה-19. מהפך אותו ניתן לסכם כך: שלטי חוצות ומודעות בעיתונים אאוט, רשתות חברתיות אין.
בנימין נתניהו בפייסבוק
בנימין נתניהו בפייסבוק צילום מתוך עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו
לדברי גורמי מקצוע הבקיאים בנעשה במטות המפלגות, תקציב המדיה החברתית בבחירות הנוכחיות תפס נתח של כ-25 אחוז, אם לא למעלה מזה, מתקציב מסע הבחירות של כל מפלגה גדולה.

דויטש יודע לספר כי במפלגתו של לפיד מדובר בנתח הרבה יותר גדול. "על פי נתונים שפרסמה יפע"ת, 98 אחוז מכלל הקמפיין שלנו הושקעו בניו מדיה. אם לפיד יכול לפגוש בכל ערב בחוגי בית ובכנסת כמה אלפי מצביעים פוטנציאליים, הרי שבניו מדיה הוא יכול להגיע בשבוע אחד למאות אלפים - והיה אף מקרה שבו הגענו באמצעות הפייסבוק ללמעלה ממיליון גולשים ייחודיים".

מנהלי הניו מדיה במפלגות השונות עושים שימושים בפלטפורמות חברתיות מגוונות, ולא רק בפייסבוק. זה כולל את רשת הצילום החברתית אינסטגרם, את רשת שיתופי הווידאו יוטיוב, את טוויטר, פינטרסט ועוד. עבודה מאומצת בתחום זה ניכרת בפעילותה של מפלגת הבית היהודי, בראשותו של נפתלי בנט, שעושה שימוש נרחב בניו מדיה. גם בעבודה, במרצ ובמידה לא קטנה בליכוד, משקיעים בפלטפורמות החדשות ומנסים להגיע באמצעותן לציבורים חדשים, גדולים ככל האפשר. מפלגתו של אלדד יניב, ארץ חדשה, פועלת בעיקר באמצעות העלאת סרטונים ברשתות החברתיות.

דוגמאות מובהקות לשימושים בטכנולוגיות המידע המודרניות ניתן למצוא אפילו אצל אביגדור ליברמן, שבחר לבשר

לראשונה על התפטרותו מתפקיד שר החוץ בסטטוס שהעלה בפייסבוק. גם הקריאות שהשמיעו לבני ולפיד ליחימוביץ' להקים גוש חוסם יצאו קודם בפייסבוק. לפיד אף העלה סטטוס שלו בנושא התחייבות שלא להצטרף לממשלת נתניהו כשרים ללא תיק על "הקיר" של שלי יחימוביץ'.

השימושים רבים ומגוונים. מבאנרים קופצים דרך מודעות פי.פי.סי (פיי פר קליק), גוגל אד וורד, חיפוש ממומן בפייסבוק, דרך פרסומות מקדימות שנפתחות בכל פעם שנכנסים לכתבה באינטרנט או לסרטון ביוטיוב ועוד. "אנחנו כבר שם", מסכם רועי דויטש. "באופן חד-משמעי ניתן כבר היום לקבוע שהקמפיינים כבר לא יהיו כבעבר. מעכשיו ואילך המדיה החברתית באינטרנט, בסלולר, היא שתיתן את הטון".

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב
בלוגים של אריק בנדר
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

אריק בנדר

כתב פרלמנטרי של "מעריב" מאז 1993. בוגר האוניברסיטה העברית ביחב"ל ובמדעי המדינה. ערך את עיתון הסטודנטים המיתולוגי "פי האתון". חובב מוזיקה אירית, שירים רוסיים וספרות היסטורית

לכל הטורים של אריק בנדר
קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

עוד ב''אריק בנדר''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים