
הבחירה בניו מדיה
עליית הרשתות החברתיות כמדיום מועדף לפרסום מתבטאת גם בבחירות לכנסת ה-19. שלטי חוצות אאוט, רשתות חברתיות אין

דויטש יודע לספר כי במפלגתו של לפיד מדובר בנתח הרבה יותר גדול. "על פי נתונים שפרסמה יפע"ת, 98 אחוז מכלל הקמפיין שלנו הושקעו בניו מדיה. אם לפיד יכול לפגוש בכל ערב בחוגי בית ובכנסת כמה אלפי מצביעים פוטנציאליים, הרי שבניו מדיה הוא יכול להגיע בשבוע אחד למאות אלפים - והיה אף מקרה שבו הגענו באמצעות הפייסבוק ללמעלה ממיליון גולשים ייחודיים".
מנהלי הניו מדיה במפלגות השונות עושים שימושים בפלטפורמות חברתיות מגוונות, ולא רק בפייסבוק. זה כולל את רשת הצילום החברתית אינסטגרם, את רשת שיתופי הווידאו יוטיוב, את טוויטר, פינטרסט ועוד. עבודה מאומצת בתחום זה ניכרת בפעילותה של מפלגת הבית היהודי, בראשותו של נפתלי בנט, שעושה שימוש נרחב בניו מדיה. גם בעבודה, במרצ ובמידה לא קטנה בליכוד, משקיעים בפלטפורמות החדשות ומנסים להגיע באמצעותן לציבורים חדשים, גדולים ככל האפשר. מפלגתו של אלדד יניב, ארץ חדשה, פועלת בעיקר באמצעות העלאת סרטונים ברשתות החברתיות.
דוגמאות מובהקות לשימושים בטכנולוגיות המידע המודרניות ניתן למצוא אפילו אצל אביגדור ליברמן, שבחר לבשר
השימושים רבים ומגוונים. מבאנרים קופצים דרך מודעות פי.פי.סי (פיי פר קליק), גוגל אד וורד, חיפוש ממומן בפייסבוק, דרך פרסומות מקדימות שנפתחות בכל פעם שנכנסים לכתבה באינטרנט או לסרטון ביוטיוב ועוד. "אנחנו כבר שם", מסכם רועי דויטש. "באופן חד-משמעי ניתן כבר היום לקבוע שהקמפיינים כבר לא יהיו כבעבר. מעכשיו ואילך המדיה החברתית באינטרנט, בסלולר, היא שתיתן את הטון".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב
