מכירות רשתות השיווק צנחו ב-2.6%

הישראלים קונים פחות: מכירות רשתות השיווק צנחו ב-2.6% ברבעון האחרון בהמשך לירידה של 3.4% בקצב שנתי ברבעון הקודם

יוסי גרינשטיין | 21/1/2013 13:49 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ההאטה מחריפה והישראלים קונים הרבה פחות ברשתות השיווק. סך המכירות של רשתות השיווק צנחו ב-2.6% ברבעון האחרון של שנת 2012 (אוקטובר-דצמבר) בהמשך לירידה של 3.4% ברבעון הקודם. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (בקצב שנתי).

המכירות ברשתות השיווק בירידה
המכירות ברשתות השיווק בירידה צילום: יוגב אטיאס
סל הקניות קל יותר: ברבעון האחרון נרשם קפאון במכירות ברשתות המזון, בהמשך לירידה של 3.1% ברבעון הקודם. בכל שנת 2012 נרשמה האטה בקניות: סך המכירות ברשתות השווק עלו ב-3.7% בלבד ומכירות המזון עלו  ב-2.5% בלבד.

יצויין כי נתוני המכירות הנאספים בכל חודש ברשתות השיווק ע"י סוקרי הלמ"ס משמשים כאינדקטור
להיקף הצריכה הפרטית בישראל והם מקדימים בחודש את נתוני פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ.

הישראלים נערכים ל'חורף כלכלי': הם כבר לא מסתערים על הקניונים, וקונים פחות מוצרים. מומחים
צופים ירידה נוספת ברכישות המוצרים ברשתות השיווק בשנה הבאה, עקב הירידה בהכנסות הציבור, העליה באבטלה ובעוני והתייקרות מוצרי המזון.

המכירות ברשתות השיווק כוללות הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל ורהיטים, כלי בית , תרופות, תמרוקים וצעצועים, ספרים , ציוד משרדי ואופטיקה. פדיון רשתות המזון כולל גם מכירת חומרי ניקוי ומוצרים נוספים.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

עוד ב''כלכלה בארץ''

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים