בעקבות התקלה: משרד התקשורת זימן את הנהלת פלאפון לדיון דחוף
מנכ"ל משרד התקשורת זימן את הנהלת חברת פלאפון לדיון דחוף, בו יבחן את אופן ניהול התקלה ברשת החברה אתמול בערב. זאת בעקבות נוהל שפורסם לאחרונה, הנוגע לטיפול בתקלות מסוג זה

כחלק מהפקת הלקחים של תקלות קודמות, הורה לאחרונה משרד התקשורת לחברות לפעול להתאוששות הרשת על פי נוהל חדש. במקביל לדיון שזומן, המשרד יבחן גם את אופן יישום הנוהל והשפעתו על משך ההתאוששות של רשת פלאפון בעניין התקלה אתמול בערב.
לפי הנוהל החדש, משרד התקשורת יפעל במספר דרכים, במקרים של נפילת רשתות ותקלות חמורות. ראשית, יפקח המשרד מקרוב על הטיפול בתקלה, כולל הימצאות נציג המשרד בחדר הבקרה של החברה (כפי שבוצע באירועים בעבר וגם אמש). כמו כן, יקיים הערכת מצב וישקול האם נדרש להורות לחברה על ביצוע מהלכים מהותיים, לדוגמא הורדת הרשת לגמרי, והעלאתה חזרה בהדרגה.
בכפוף לנוהל, יהיה אחראי משרד התקשורת גם על תיאום עם גופי ביטחון ומשטרה לפעילויות שנדרשות לצורך שיקום והתאוששות. המשרד גם יסייע לחברה, במידה ונדרש להפעיל משרדי ממשלה אחרים ותיאום עם תעשיות/חברות אחרות. תפקידו של המשרד כולל גם הפקת לקחים והפצת הוראות ונהלים לכלל החברות בהתאם לאותם לקחים.
חשוב להדגיש שאין המשרד בא להחליף את המהנדסים ואנשי הטכנולוגיה של החברות, אלא לוודא שהם אכן שם ופועלים כנדרש, תוך מתן סדרי עדיפויות נכונים.
כזכור, אתמול מעט אחרי השעה 19:00 דיווחו לקוחות חברת פלאפון בכל הארץ כי אינם מצליחים לקבל או להוציא שיחות והודעות. לאחר כ-4 שעות של שיבושים, בהן הורידה החברה את הרשת לחלוטין, הצליחו הטכנאים להעלות אותה חזרה בהדרגה. זאת לאחר שהתכנסה הנהלת פלאפון במטה החברה בגבעתיים על מנת לטפל בתקלה. על פי הערכות של אנשי מקצוע, התקלה הייתה נעוצה במערכת ה-HLR או במתג האיתותים.
בשל השבתת הרשת, נוצרו עומסים גם על גבי הרשתות של סלקום ואורנג'. לקוחותיהן של חברות הסלולר "הוט מובייל" ו"רמי לוי", אשר "רוכבות" על גבי הרשת של פלאפון, סבלו גם הם מקשיים בתקשורת עקב התקלה.
