מנכ"ל פלאפון הכריז על
פיצוי זניח ללקוחות
גיל שרון: "הסיבה לתקלה טרם אותרה"; לפני שנתיים הציעה סלקום פיצוי המשקף 14 שעות שיחות ו-SMS חינם על כל שעה של תקלה; בפלאפון - רבע שעה פיצוי על כל שעה של תקלה

"האופן שבו נעשה הטיפול בתקלה אפשר פתרון יחסית מהיר ובזמן סביר, כאשר בסופו של דבר נוטרלה חלק מהמערכת וכך המערכת כולה הייתה יכולה להתאושש באופן מהיר", אמר שרון. "הסיבה לתקלה טרם אותרה, אלא רק האזור שלה והוא נוטרל".
"אפשר לומר שהתקלה מאחורינו", הוסיף שרון. "החלטנו לפנים משורת הדין להעניק הטבה ללקוחות שנפגעו - לאפשר ללקוחות לבחור אחת מתוך 3 הטבות שנציע - 60 דקות שיחה חינם בארץ או 60 דקות שיחה חינם לחו"ל או 500 מגה גלישה ברשת". בנוסף ציין שרון כי חלק מהסמסים שנשלחו בעת התקלה הגיעו מספר פעמים עם סיום התקלה והחברה תזכה את כל הסמסים הכפולים שהגיעו לאחר התקלה, ללא צורך פניית לקוחות בנושא.
כזכור, סלקום החליטה לפצות את לקוחותיה בנדיבות בעת התקלה ברשת שלה לפני כשנתיים. התקלה בסלקום נמשכה לא יותר מ-12 שעות והחברה החליטה להעניק החזר מלא לכל הלקוחות על כל השיחות והודעות ה-SMS במשך שבוע שלם. במילים אחרות, מדובר על פיצוי ל-168 שעות של שיחות והודעות SMS על תקלה של 12 שעות לכל היותר, או 14 שעות שירותי סלולר חינם על כל שעה של תקלה. בפלאפון, מדובר ברבע שעה של פיצוי על כל שעה של תקלה.
שרון הוסיף כי "חלק מהלקחים שהופקו מתקלת סלקום עזרו לנו בתקלה שלנו", ושלל אפשרות של מתקפת סייבר כשאמר: "לא זוהתה חדירה חיצונית לרשת".
לדברי שרון, התקלה זוהתה עוד לפני שלקוחות החלו להתלונן: "התקלה התגלתה במרכז הבקרה של החברה כבר בשעה 19:05 ותלונות לקוחות החלו להגיע סביב השעה 19:30. החל משעה זו ועד השעה 22:40, אז הסתיימה התקלה, מרבית תנועת הדיבור והסמס לא פעלו, למעט בקרב לקוחות ברשת ה-CDMA. יחד עם זאת, רשת הדאטה, בה רבים עושים שימוש בשעות הערב בעיקר לגלישה באינטרנט, פעלה כסידרה, ואיפשרה גישה גם לאפליקציות כגון וואטס אפ ו-i Message".
בתוך כך, פחות מחצי יממה לאחר התקלה הוגשה כבר בקשה לתביעה ייצוגית ב-450 מיליון שקל נגד פלאפון. (לסיפור המלא)
לכתבה באתר גלובס
