עיריית ניו-יורק לוטשת עיניים להכנסות משלטי חוצות

המס המסחרי בן 6% מוטל על שכירות משרדים כבר דורות ומכניס לעירייה כ-700 מיליון דולר בשנה, אך משום מה לא נאסף עד כה מהמפרסמים העושים שימוש מסחרי בחלל הציבורי של העיר

גלובס
יעלה עירון | 31/05/2014 17:25 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
new York city / צילום: thinkstock
new York city / צילום: thinkstock new York city / צילום: thinkstock

ראש עיריית ניו-יורק, ביל דה בלסיו, מצא דרך מקורית להכניס מיליוני דולרים לקופת העירייה, ובלי להרגיז את הבוחרים. המטרה: החברות המפרסמות על שלטי חוצות ברחבי העיר. העירייה, תחת הנהגתו, מתכננת להטיל מס של 6% על פרסום בשלטי חוצות בעיקר אלו שהפכו את טיימס סקוור למפורסמת, כך נכתב באתר הניו יורק פוסט בשבוע שעבר.

המס המסחרי בן 6% מוטל על שכירות משרדים כבר דורות ומכניס לעירייה כ-700 מיליון דולר בשנה, אך משום מה לא נאסף עד כה מהמפרסמים העושים שימוש מסחרי בחלל הציבורי של העיר. המס הלא ממומש הזה התגלה לאחר שאנשי הממשל החדשים החלו לערוך שומות לעשרות עסקים הפועלים בעיר. אנשי מחלקת הכספים של העיריה מסרו ששתי חברות כבר הגיעו להסדר תשלום על סך מיליון דולר כל אחת וש-22 חברות נוספות יכניסו כ-18 מיליון.

ואולם, קבוצה המייצגת כ-150 עסקים המפרסמים בטיימס סקוור טוענת כי העירייה הרחיבה את תקנות המס כך שיכללו גם שלטי חוצות רק לאחרונה, זאת המטרה לרכך את המכה ולא לספוג חיובים של שנים אחורה. "המס המסחרי קיים כבר כ-50 שנה, והוא אף פעם לא הוטל על מפרסמים", אמר ג'ורג' לנס, המייצג את המפרסמים בטיימס סקוור. "זה פשוט לא הוגן".

איש מחלקת הכספים של העירייה ביטל את הטענה באמרו שעסקים התעלמו מהחוק ביודעין במשך שנים.

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...