השוק מתחמם: רמי לוי נכנס לשוק תחליפי החלב

איש העסקים רמי לוי ירכוש 50 אחוז ממותג אופטימיל ויוריד את המחירים ל-25 שקל לפחית. יוניליוור מורידה מחירים והסטודנטים הסירו את החרם מעליה. באסם בודקים מהלך להנחות כלל ענפיות

נורית קדוש | 11/10/2011 12:52 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
רגע אחרי שחשפה טבע את מותג תחליף החלב לתינוקות ואת התמחור הגבוה המשמר את בעיית התחרותיות בתחום, נכנס רמי לוי לענף תחליפי החלב ומוריד מחירים.
 
רמי לוי.
רמי לוי. צילום ארכיון: פלאש 90

ל"מעריב" נודע כי לוי ירכוש 50 אחוז ממותג אופטימיל מידי שרגא ברוורמן, בעלי ומנכ"ל מדיצ'י מדיקל המשווקת את תחליב החלב. לוי ינסה לחזק את המותג באמצעות הורדת מחירו החל מהשבוע ל-25 שקל לפחית, כמחצית ממחיר פחית שמציעות המתחרות מטרנה, סימילאק ונוטרילון. אופטימיל הושקה ב-2008 בהשקעה של כ-18 מיליון שקל בהשקה ובשיווק, אך למרות ההשקעה המסיבית בפרסום התקשה המותג להתבסס והוא מחזיק ב-1.5 אחוז מהשוק בלבד. להערכת לוי, תמחור אופטימיל היה מהגורמים לאי-התרוממותו של המותג. "טסתי למפעל שמייצר את אופטימיל בצרפת וניהלתי מו"מ להורדת עלויות". הוא הסביר.

◄ שחקן חדש בשוק המזון לתינוקות - תחליף החלב נוטרילון

לוי טוען כי מאז משבר רמדיה גרמו בתי החולים להורים להתייחס למזון לתינוקות כאל תרופה ויצרו פחד מהתנסות במוצרים שונים מאלה הניתנים בבית החולים. לדבריו, "כל המוצרים טובים. הרי אם במדיצ'י היו משלמים לבתי החולים, הם היו מאכילים תינוקות באופטימיל".

לוי גייס את סופר-פארם וניו-פארם למכירת המותג במחצית המחיר. במסגרת זאת נדרש מהרשתות לוותר על הסכם הסחר הקודם עם החברה, שלפיו מכרו את המוצר במחיר גבוה וקיבלו הנחות לטובת הסכם סחר שבו נקבע מראש מרווח השיווק לרשת.

רווחיות ענף תחליפי החלב, שבעבר היה בפיקוח על המחירים, צפויה להיבדק בקרוב בוועדת המחירים בתמ"ת, זאת על רקע עליות מחירים של 25 אחוז אשר חלו ב-5 השנים האחרונות.
צילום: יחסי ציבור
אופטימיל. לוי גייס את סופר פארם וניו פארם. צילום: יחסי ציבור
אסם מאוימת ובודקת

בתוך כך הופכת יוניליוור לחברת המזון הראשונה המורידה מחירים עבור מוצרים שאינם מוצרי חלב בקביעות בעקבות החלטת יוניליוור העולמית. הנהלת הקונצרן וההנהלה בישראל עקבו אחר התנהלות תנובה ואחר הנזק התדמיתי שנגרם לה, ועל רקע זה הודיעו אתמול על הוזלת מחירים קבועה של
5 אחוז על מוצרים ובהם ריבות, מרגרינה, עזרי אפייה ואבקות מרק. דגני הבוקר יוזלו באמצעות מבצעים.

גזי קפלן. מוביל מהלך ענפי.
גזי קפלן. מוביל מהלך ענפי. יחצנות

בתוך כך הודיעו הסטודנטים אתמול כי הסירו בינתיים את איום החרם על החברה.
גם באסם קיימו דיונים דחופים בעקבות מקרה תנובה ובשל האיום בחרם סטונדטים על מוצרי החברה. "באסם עשו הערכת מצב והבינו שהאש מופנית אליהם,? אומר בכיר בענף המזון הטוען כי בחברה חששו שהרווחיות הגבוהה שלהם תצטייר כחזירות אף יותר מזאת של תנובה. לכן הם שוקלים לפנות לממונה על ההגבלים העסקיים בבקשה שיאשר להם להוביל מהלך הוזלות של מוצרים דומים בחברות שונות.

באסם חששו מפני שהחברה היא הבעלים של מטרנה ובשל המיתוג שמביא לזהות בין שם החברה למוצריה הצרכנים ימקדו את הזעם ואת איומי החרם עליהם. לכן מנכ"ל אסם גזי קפלן החל להוביל מהלך כלל ענפי.

לצורך מימוש הרעיון ניתן להעריך שבחברה התייעצו
עם מומחה להגבלים עסקיים, שפסל כנראה את הרעיון. אך גם תשובה שלילית מהממונה על ההגבלים העסקיים תבליט את הנכונות של אסם להוריד מחירים ותוריד מהם את איום החרם.

מה שעוד הצליחה אסם לעשות הוא מהלך עוקף לאיגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, שבראשו גדי לסין, מנכ"ל שטראוס המתחרה. זאת נוכח תחושה באסם כי חברות המזון מופקרות בחודשים האחרונים ומהוות שק חבטות לציבור המוחים מבלי שיקבלו גיבוי משמעותי מארגון הגג שלהן.

מאסם הודיעו: "החברה משלימה גיבוש מהלך בנושא מטרנה, שיספק מענה לציבור. המהלך יוצג ויופעל מיד אחרי סוכות". במקביל תקיים אסם בפעם השלישית את מבצע "אסם נותנת לך יותר" שבמסגרתו תגדיל אריזות של 35 מוצרים ב-25-30 אחוז ללא תוספת במחיר לחודש.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מחשבון הריון

אנא הזיני את תאריך המחזור האחרון שלך:

פייסבוק

טבורית

לקבלת מידע אודות שימור דם טבורי, מלאו פרטיכם
ונציג מקצועי של טבורית יחזור אליכם




/ /
שלח

פרטיך נשלחו בהצלחה
בזמן הקרוב נציג טבורית
יצור עימך קשר

מדורים