יזמות ויצירה: 150 מעצבי תכשיטים תחת קורת גג אחת

המרכז לטיפוח יזמות ארגן כנס שעסק בשאלה "כיצד להטביע חותם ולברוא מחדש מיתוג"; לאור הביקוש הגובה פיתח מט"י תכנית בנושא

nrg מעריב | 12/9/2011 16:51 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
כיצד להטביע חותם ולברוא מחדש את המיתוג של מעצבי התכשיטים הישראליים בארץ ובעולם - נושא זה עמד במרכזו של הכנס הארצי שהתקיים בתל אביב ע"י המרכז הארצי למעצבי תכשיטים במט"י חיפה (המרכז לטיפוח יזמות ולפיתוח עסקים) במימון הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים בתמ"ת.

בכנס השתתפו מעצבי תכשיטים, צורפים וכן מעצבי אופנה מכל רחבי הארץ אשר לקחו חלק במגוון הרצאות שעסקו בשווק ומיתוג המעצב הישראלי באמצעות פיתוח חתימת יד אישית וייחודית, כיצד להפוך קולקציה למסחרית, אמנות השווק ועוד.

אחת ההרצאות המרכזיות בכנס היתה של מעצב האופנה קדם ששון, אשר הדגיש את החשיבות של "יצירת שפה" ייחודית ואישית של המעצב, על אף הקושי בלהיות מחוץ לזרם, החשיבות של להיות מדויקים בעשייה וכן הדבקות של המעצב באמת שלו.

איילת מימון, מנהלת המרכז הארצי למעצבי תכשיטים במטי חיפה, "בתכשיט יש את הדבר הקסום הזה שמניע תעשייה עצומה של אופנה ושל אקססוריז. מעצבים ברחבי העולם מייצרים תכשיטים נחשקים,מרגשים, מיפים ונותנים משמעות להתקשטות. האתגר הגדול העומד בפני מעצבי התכשיטים כיום הוא להביא את להביא את הריגוש, את הקסם! –תכשיט שהעולם ירצה בו."

לדברי מימון, בשנים האחרונות חלו שינויים משמעותיים בענף בארץ ובעולם שבמרכזם סגירת המפעלים הגדולים ומעבר תעשיית התכשיטים בעולם למזרח. עקב כך ירדו המחירים באופן משמעותי והשוק הוצף במוצרים זולים, מעוצבים ואופנתיים.תהליך זה מחק את התעשייה בארץ. גם בארצות אחרות כולל איטליה וארה"ב.

מימון מוסיפה כי המחירים הנמוכים, שפע המוצרים, הטכנולוגיות המתקדמות והנגישות לתכשיטי זהב גרמו לכך שהתכשיט נהפך ממוצר מותרות למוצר התקשטות
שווה כמעט לכל נפש. כתוצאה מתהליכים אלה החלה להתעורר תעשייה ביתית של מעצבים מוכשרים ומעניינים שמביאים עימם כתב יד ייחודי, חומרים חדשים, אקלקטיות רעננה בשילוב טכניקות מסורתיות בצורפות וכן טכנולוגיות חדשות. למעצבים אלה מכוונת הפעילות של המרכז הארצי למעצבי תכשיטים שהוקם לפני מספר שנים במטי חיפה.

לדברי תמר שמחי-זייפר, מנכ"לית מט"י חיפה, המרכז הארצי למעצבי תכשיטים במטי חיפה רכש ניסיון בליווי מאות מעצבי תכשיטים מרחבי הארץ בפיתוח מוצר ובפיתוח קולציה מסחרית עדכנית שתהלום את המגמות הבינלאומיות המובילות בענף.

"נוכחנו לראות כי יש צמאון גדול בקרב המעצבים, בעיקר בוגרים טריים של האקדמיה, לקבל הכוונה בתהליך המסחור - כיצד לתמחר, כיצד ליצור קולקציה מסחרית,  כיצד לפרוץ לשוק הבינלאומי ועוד. לאור זאת, פיתחנו תכניות מיוחדות בהיקף ארצי במסגרתן הקמנו בשנים האחרונות שתי חממות למעצבי תכשיטים, במימון משרד התמ"ת, בהן השתתפו כ- 80 מעצבים מכל הארץ אשר קיבלו  חבילה של שרותים הכוללים ליווי אישי בפיתוח מוצר וקולקציה מסחרית, ליווי עסקי-פיננסי-שווקי בהקמה ובניהול עסק, הכוונה לשווק בינלאומי וסיוע בהכנה לתערוכות וכן קורסים וסדנאות בהקמה ובניהול עסק בתחום. חלק מבוגרי החממות כבר החלו לייצא לשוק הבינלאומי ועשו פריצת דרך משמעותית".

בימים אלה ולאור הביקוש הגדול בעקבות הכנס פיתח מט"י חיפה תכנית ייחודית בשם "טביעת עין", שתתקיים במרכז הארץ ובחיפה, הכוללת הדרכה קבוצתית בת 8 מפגשים למעצבי תכשיטים במיתוג, שווק ויצירת כתב יד אישי וכן הכוונה בפיתוח מוצר וקולקציה  ע"י פנאל  מומחים בענף וזאת במטרה לחזק את תעשיית המעצבים הצעירים.
.
כנס ''טביעת עין''. יצירת שפה ייחודית .
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''ארגז כלים''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים