הסלבריטאים הבינלאומיים שמשקיעים בסטרטאפים

לאונרדו דיקפריו, שהשקיע לאחרונה בסטארט-אפ הישראלי מובלי, לא לבד החיבור בין חברות היי-טק לבין סלבס שמשקיעים בהן כבר אינו מפתיע, וה"סטאר-אפס" צצים לאחרונה בכל פינה. הכוכבים מרוויחים התנסות בעולם העסקים - ואילו החברות זוכות במשאב יקר הערך ביותר מבחינתן: תשומת לב

מאת דורון פישלר | 6/11/2011 17:15 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אחת התמונות הפופולריות ביותר בשבועות האחרונים באפליקציית מובלי (Mobli) - בין תמונות מאחורי הקלעים של "רוקדים עם כוכבים" ובחורות בביקיני - היא תמונה שצולמה במשרדי חברת מובלי עצמה: 5 חבר'ה מחובקים ומחייכים למצלמה, והכותרת היא "יום מטורף במובלי". צריך להתעכב על התמונה כדי לגלות שהבחור הקיצוני מימין, זה עם כובע הבייסבול ההפוך, נראה קצת מוכר. במבט שני אפשר היה להישבע שזה לאונרדו דיקפריו.

מובן שהבחור בתמונה הוא באמת לאונרדו דיקפריו, והוא לא סתם הגיע לביקור: לפני שבוע וחצי דיקפריו הוביל השקעה של כ-4 מיליון דולר במובלי, חברת הסטארט-אפ הישראלית הצעירה. ההשקעה הלא שגרתית עשתה כותרות לא רק בעולם הטכנולוגיה, אלא גם באתרי בידור ברחבי העולם, שבדרך כלל לא ששים לדווח על השקעה בחברת טכנולוגיה כלשהי.

בחברה עצמה משחקים אותה קול: אחרי הכל, לא מדובר פה במועדון מעריצים, אלא בחברה שמצאה משקיע רציני. אבל גם הם, כמובן, מודעים לייחוד של העיסקה הזאת, שהפכה את מובלי לשיחת היום בעולם.

מה לעשות, אפשר לשחק אותה קול, אבל אם לאונרדו דיקפריו בא לבקר במשרד, כל אחד היה מתייג את זה כ"יום מטורף". מובלי מציעה אפליקציה מעניינת מאוד עם טונות של פוטנציאל, ובכל זאת, בואו נודה באמת - הכתבה הזאת לא היתה מתפרסמת כאן אלמלא היה מוזכר בה לאונרדו דיקפריו.
בונו - המשקיע הגרוע באמריקה

החיבור בין חברת היי-טק לבין סלב בינלאומי כבר אינו מפתיע כפי שהיה פעם. בשנה האחרונה התרבו המקרים של חיבורים כאלה, תופעה שכבר הוצמד לה הכינוי "סטאר-אפס".

באקפליין, חברת סטארט-אפ בתחילת דרכה, קיבלה כותרות בזכות השקעה של ליידי גאגא; שאקיל אוניל הודיע על פרישתו מכדורסל באמצעות סרטון קצרצר של שירות בלתי ידוע עד אז בשם Tout, שבוודאי הביא לחברה הקטנה יותר תשומת לב מכל הסרטונים שפורסמו בה עד אז (ואולי מאז) יחד; לאחרונה פורסם בכלי התקשורת כי כוכב הפופ הצעיר ג'סטין ביבר שוקל גם הוא להיכנס לסצינה ולהשקיע בחברת סטארט-אפ, כשהוא מנצל את הפופולריות העצומה שהוא זוכה לה ברשתות חברתיות ובראשן טוויטר: ביבר, עם ליידי גאגא, הוא אחד האנשים הנעקבים ביותר בטוויטר, עם יותר מ-13 מיליון עוקבים לכל אחד; זמר ההיפ-הופ הוותיק MC Hammer זינק גם הוא לביצה והקים מנוע חיפוש בשם Wiredoo, שאמור להתחרות בגוגל ובבינג. וכל אלה דוגמאות מהחודשים האחרונים.

אגב, לא כל הסיפורים נגמרים בהצלחות: סולן U2 בונו נבחר לאחד מהמשקיעים הגרועים באמריקה בעקבות פעילותו בקרן ההשקעות Partners Elevation הכושלת.

הפעיל ביותר בתחום הוא כמובן אשטון קוטצ'ר: ייתכן שהוא מצליח יותר כאיש היי-טק מאשר כשחקן. לקוטצ'ר יש נוכחות כמעט בכל שירות ובכל רשת חברתית, והוא השקיע בכמה סטארטאפים, ובהם פורסקוור, פליפבורד ואפילו סקייפ - שכבר מזמן לא יכולה להיחשב כסטארט-אפ קטן. באופן לא מכוון, קוטצ'ר גם עזר להפוך את טוויטר מאתר משונה ונישתי לאמצעי תקשורת שמוזכר בשורה אחת עם טלפון, עם טלוויזיה ועם רדיו. קוטצ'ר היה הראשון שהגיע למיליון עוקבים בטוויטר, אחרי תחרות מתוקשרת עם

CNN.

הבעיה של חברות הסטארט-אפ ברורה: המצרך המבוקש ביותר כיום בעולם הטכנולוגיה הוא תשומת לב. אלפי סטארטאפים ומיליוני אפליקציות מתחרים על עיניו ועל ליבו של כל משתמש, ורובן נידונו להתעלמות. האפליקציה יכולה להיות יצירת מופת, וזה לא יעזור אם אף אחד לא ישמע עליה. שיתוף פעולה עם סלב כלשהו הוא דרך בטוחה להשיג כמה כותרות, שעשויות להיות בדיוק מה שצריך כדי להתחיל לגלגל את כדור השלג הזה.

קוטצ'ר, ליידי גאגא וביבר הם לא הצייצנים היחידים שמרוממים את הפופולריות של טוויטר. צייצנים ידועים אחרים הם בריטני ספירס, קייטי פרי, אופרה וינפרי, וברק אובמה. באינסטגרם משתמשים בין השאר ג'יימי אוליבר, ריאן סיקרסט, טוני הוק וסנופ דוג; ובפייסבוק תוכלו למצוא עדכונים מג'סיקה אלבה, מטיירה בנקס, וכמובן מאלפי ידוענים גדולים וקטנים מהארץ ומהעולם, שכבר הבינו שאם אתה לא שם אתה לא קיים - אפילו אם אתה מפורסם.

אפילו גוגל, על פי דיווחים, חיזרה אחרי סלבריטיז בניסיון לשכנע אותם להצטרף לרשת החברתית החדשה שלה, גוגל פלוס. הם לא הצליחו במיוחד: מלבד המצטרפים הקבועים - אשטון קוטצ'ר וליידי גאגא - הם מתגאים בעיקר בויליאם שאטנר ובאליסה מילנו.

הקשר בין הסלב לבין האפליקציה מצוין לשני הצדדים, בעיקר אם מדובר ברשתות חברתיות. הכוכב שומר על קשר הדוק עם המעריצים ומקבל חשיפה חינם - הרי כל ציוץ הוא כותרת פוטנציאלית במדורי הבידור. האתר מקבל לא רק קידום, אלא גם אמצעי יעיל לגיוס משתמשים חדשים: מיליוני המעריצים של קייטי פרי הרי לא ירשו לעצמם לחיות בלי העדכונים השוטפים הישר ממקלדתה של האלילה, והדרך לקבל אותם ישר לווריד היא להירשם כמשתמשים באתר.

לאו הוא לא בובה

הדוגמה האחרונה והקרובה ביותר אלינו היא כאמור השקעתו של דיקפריו במובלי הישראלית, שפיתחה אפליקציית שיתוף תמונות ווידיאו לסמארטפונים. ההצעה של דיקפריו ושל שותפיו לא היתה הגבוהה ביותר מבחינה כספית - אבל במובלי בחרו ללכת עליה, בין השאר, אפשר להניח, בזכות החשיפה שהקשר לדיקפריו העניק להם. למרות זאת, רכילות עסיסית על לאו - כפי שהם מכנים אותו בסחבקיות - קשה להוציא מהם.

מנכ"ל מובלי, משה חוגג, מספר שהקשר בין החברה לכוכב נוצר ביוזמתו של דיקפריו. "בין 100 האנשים הראשונים שהיו בבטא הסגורה של האפליקציה היה חבר קרוב של דיקפריו. לאו ישב איתו וראה אותו משחק בזה, התעניין והתלהב מאוד מהרעיון. הוא פנה אלינו וביקש להיפגש בדיוק כשעסקנו בסבב גיוס; ומבין כולם החלטנו שהקבוצה שלו היתה הקבוצה הטובה ביותר עבורנו אסטרטגית".

יוסי שמש, שותף מייסד בחברה, מסכים: "הרבה סלבריטיז הם בובות, אבל לאו הוא לא בובה. הוא איש עסקים רציני ויש לו טביעת עין מצוינת. את ההשקעה הוא עשה אישית".

בכל זאת, זה לא היה יום רגיל במשרד כשלאו ביקר

חוגג: "ברור שהתרגשנו. אבל גילינו אדם שנמצא ממש בגובה העיניים. איש חכם מאוד, אכפתי מאוד וצנוע. הפרטיות שלו לא נובעת מהתנשאות, אלא מביישנות. כסף הוא כבר לא המניע שלו, את מה שהוא השקיע במובלי הוא עושה בחצי סרט. מה שמניע אותו זה יצירה ושינוי. הוא מסתכל פחות על הפן הכלכלי - ויותר על איך הדבר הזה יכול לשנות לגמרי את הדרך שאנשים יקבלו נגישות למידע ויזואלי. זה מה שקסם לו".

מי שהעלה ספקולציות שמא זוגתו לשעבר של דיקפריו בר רפאלי היא שיצרה את הקשר עם החברה הישראלית, צפוי להתאכזב. "הוא ראה את המוצר ואהב אותו - הוא אפילו לא ידע שאנחנו ישראלים", אומר חוגג.

טוויטר ויזואלי
דיקפריו עם אנשי מובלי טוויטר ויזואלי
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''מסודרים''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים