"לא לעצור לרגע" - הסיפור של פירמה

דורון גולדנברג ואלעד משען עבדו במשך שנים כשכירים במשרדי פרסום. שמונה שנים לאחר שהחליטו לצאת לדרך עצמאית, השניים מחזיקים במשרד מוביל בתחום ומעסיקים עשרות עובדים

עידו בריקנר | 30/1/2012 14:33 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: יזמות
דורון גולדנברג (38) ואלעד משען (36) הם המנהלים והמקימים של אחת מחברות המיתוג הגדולות והמצליחות בארץ "Firma. The Brandhouse". הם מעסיקים 40 עובדים ואחראים למיתוג של עשרות חברות וארגונים מובילים, ביניהם:Kika, Nestea , בנק לאומי, קופ"ח מאוחדת, לחם ארז, גליתא, רנואר, קפהקפה, ועוד.

nrg מעריב בפרויקט המוקדש ליזם שבכם.

לפני כ-10 שנים, לאחר שסיימו את לימודיהם בבצלאל, פנו דורון ואלעד לעבודה בעולם הפרסום. כל אחד מהם עבד כשכיר בחברה יציבה וחזקה. "לאחר שלוש שנים", מספר דורון, "זיהינו ואקום בשוק, שאין בו חברת מיתוג אמיתית שנותנת פתרונות לא רק של עיצוב אלא של תהליכים אינטגראלים, שיוצרים פלטפורמות הוליסטיות, שכוללות בתוכן הכל - החל מאסטרטגיה ובניית זהות מותגית ועד הטמעה של אחרון היישומים".

וכך ב-2004 הקימו את Firma, הם שכרו לופט ביפו והתחילו לעבוד. את העסקה הראשונה סגרו עם Leggenda, רשת גלידריות מהצפון ואת הקפיצה הגדולה עשו יחד עם רשת קפה-קפה. "התחלנו יחד כשאנחנו היינו בתחילת הדרך והם היו עם חמישה בתי-קפה. כיום, זוהי רשת בתי הקפה הגדולה ביותר בישראל ואנחנו  ממשיכים ללכת יחד".
דן פרץ
דורון גולדנברג ואלעד משען. אחראים על עשרות מותגים. דן פרץ
הדרך להצלחה

ההצלחה של דורון ואלעד רחוקה מלהיות מקרית, היא כוללת עבודה קשה, יוזמה, כשרון והרבה אסטרטגיה. השניים זיהו תחום שלא היה מפותח ופיתחו מוצר שכולל ליווי ארוך טווח, נקודת חולשה של עצמאים רבים.

הם עובדים מסביב לשעון ואינם מסתפקים באינטוציה וכשרון אומנותי. "מיתוג הוא סוג של אומנות מדעית" מסביר אלעד,  "אומנות, משום שהוא נעזר בכלים יצירתיים להעברת מסרים, ומדע משום שהוא מבוסס על פרמטרים ועל תובנות מדידות לחלוטין. שלא

כמו באומנות, מיתוג ועיצוב נועדו לשרת מסר שאינו מנותק מצורכי הלקוח, ושלא כמו במדע, ישנם אלמנטים בתהליך שהם מעבר לרציונל".

לדבריהם, גם בעבודה אינטואיטיבית ניתן לעיתים לקלוע למטרה, אולם סיכויי ההצלחה קטנים. לעומת זאת, "בתהליך מיתוג מסודר, בו בוחנים מראש את קהלי היעד והצרכים שלהם, את המשתתפים בזירה התחרותית וכן את המוצר או השירות המוצע על יתרונותיו וחסרונותיו, אנחנו למעשה מנטרלים אחוז גבוה מהסיכוי לטעות".

לכל עסק יש הצלחות וכשלונות. ספרו לנו על מקרה שלמדם ממנו
"ב-2006 עשינו תהליך מיתוג למכללת עמק הירדן. בין היתר, שינינו את שמם למרכז אקדמי כנרת. באירוע השקה בהשתתפותו של שמעון פרס, חשפנו את המיתוג החדש.  זקני העמק, שראו אז לראשונה את התוצר, כמעט נטשו את האירוע משום שלא היו מעורבים בו. בסופו של דבר הוחלט לבטל את המיתוג מחדש. למדנו שצריך תמיד לשתף את כל הגורמים בתהליך המיתוג – את כל הפונקציות הפועלות והמחליטות".

אנשים שהשפיעו עליכם במהלך הדרך?
אלעד: "אבי איזנשטיין, אחד המרצים שלי בבצלאל, שהחדיר בי את התשוקה והאהבה לתחום התקשורת החזותית".
דורון: "גדעון עמיחי, מחברת הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי שהאמין בי ונתן לי את ההזדמנות הראשונה שלי וממנו למדתי המון".

יש לכם עצה ליזמים מתחילים?
"תסמנו מטרה, תבינו מה אתם רוצים להיות בעוד 5-10 שנים ותכוונו לשם. לא לפחד ולא לעצור לרגע".

איפה אתם רואים את עצמכם בעוד 5 שנים?
"כאן בישראל, גדלים ומתרחבים לבית למותגים שנותן שירותים בתחום פיתוח חווית המותג, עיצוב אווירה במישור הפיזי ויצירת חווית שירות. וכמובן, טיפול בפרויקטים בינלאומיים"

דן פרץ
עיצוב של רשת לחם ארז על ידי משרד פירמה. ''לא לעצור לרגע''. דן פרץ
בואו להמשיך לדבר על זה ב-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...