כאן בניתי את ביתי
סיפורו של בית שעיצוב שורשי, אותנטי ומקומי מורגש בו, לצד אדריכלות פנים הפוסעת ברוח הזמן

"המטרה הייתה להשתמש בבסיס הבית הקיים ובעזרת גישה מודרנית וחומרים חדישים ליצור אדריכלות וסגנון עיצובי עכשווי ומודרני, כזה שמשדר פתיחות, אור וניקיון עיצובי, חי את תקופתנו אך מתייחס למסורת הבנייה המקומית", מספר האדריכל. "על הסגנון להיות לא זר במקומו ולא צעקני בסביבתו, אלא ליצור בית שלמד ומכיר את אופי הבנייה בארץ, בעל זהות ואמירה ובו נעשה חיפוש ומאמץ להגדיר את סגנון האדריכלות שלנו כאן בארץ".
בתכנון החדש של הבית – ששטחו 280 מ"ר על מגרש של 400 מ"ר – הוסרו מחיצות וקירות הפנים, למעט באזור המטבח. כך נוצרו חללים גדולים ונקיים. גג הרעפים וקורות העץ המסיביות, ששידרו לחלל מראה כהה ומיושן, הוחלפו בקורות בטון דקורטיביות וזיזיות בהיקפם של החזיתות ובתקרת בטון המשלבת בתוכה הנמכת גבס. ויטרינה קטנה וחלונות אופקיים שונו לכדי פתחים גדולים ומסגרות העץ הכהות של החלונות הוחלפו במסגרות אלומיניום בהיר.
"היה לי חשוב ליצור קשר בין פנים לחוץ. בגלל גודלו של המגרש והמחסור בגינה גדולה וירוקה, רציתי ליצור את אשליית המרחב הפתוח. גינת הדשא הקטנה הוחלפה באריחי חלילה, אבן מקומית במידות 45/45 ובקווים המשכיים לריצוף הפנים, העשוי שיש קרמה מורפיל באותן המידות בהתאמה". באזורים מינימליים, במפגש הגדר ההיקפית וריצוף החוץ, תוכננו פינות ירק וצמחייה פרחונית, עצי פרי ושיחי נוי. הקשר הישיר בין פנים לחוץ בוצע על ידי הגדלת הפתחים הקיימים ויצירת ויטרינות זכוכית גדולות. אלו מגדילות את המבט מחלל הבית חוצה לו ולהפך, ומאירות את אזורי הפנים באור טבעי נעים מכיוון צפון-מערב. את הגינה החדשה שנוצרה ניתן לכנות גינה אורבנית.
הבית ממקום במגרש פינתי ארוך וצר, ומשום כך תוכנן לאורכו של המגרש. הצורה המוארכת של המגרש הכתיבה תכנון צורני המשתמש בקווים אופקיים. תכנון מעטפת החוץ מושפע מארכיטקטורת הבאוהאוס התל אביבית, סגנון ממנו מושפעים רבות בעלי הבית, ילדי תל אביב. וכך, קווים אופקיים ואנכיים יוצרים דיאלוג בלתי פוסק ביניהם.
פרגולה היקפית מבטון בעלת חללים חלולים מקיפה את הבית ומשמשת אלמנט הצללה ודקורציה. בכניסה אל הבית קו הגדר נסוג לחצר הפנימית. כך נוצרת מבואה כניסה המגדירה את מיקום הכניסה הראשית. כאשר עוברים בשער, מגיעים לחצר פנימית המשמשת מעיין חצר מקדימה לכניסה הראשית אל הבית. בחצר תוכננה מסלעה, ועץ דקל גדול ופרחים צבעניים מקבלים את פני הבאים. מול למבואת הגינה ישנם מספר דלתות: אחת מאפשרת את הכניסה לחנייה, אחרת מספקת גישה ישירה למרתף, ובצידה האחר, במקביל לקו הגדר, עולים שלושה גרמי מדרגות אל הבית. דלת עץ אלון גדולה ורחבה ומעליה גגון כניסה מבטון מקבלת את פני הבאים. הדלת מעוצבת בחלוקות אופקיות ובסגנון מינימליסטי.
שני כנפי הדלת מאפשרות פתיחה מלאה, וכך מחזקות וחושפות את הקשר הישיר בין פנים לחוץ. מול הדלת תוכננה מחיצה בגובה 1.80 מטרים שתפקידה לשמש כחוצץ בין המטבח להול הכניסה. מצידה הימני של המחיצה ניצב גרם המדרגות המוליך למפלס קומת חדרי הילדים. גרם המדרגות מעוטר במעקה דקורטיבי, עבודה נפח אומן. מדרכי המדרגות עשויים שיש תואם ליתר סוג ריצוף קומת הקרקע. בצידה הימני של המחיצה תוכננה פינת האירוח וחדר המגורים. במרכז פינת האירוח ניצב שולחן זכוכית גדול, עשוי רגלי פלדה מצופים צבע זהב. הכיסאות סביב השולחן עשויים עץ אלון ומרופדים בבד כחול. מעל שולחן האוכל תלויה נברשת עתיקה שנרכשה בשוק עתיקות מקומי. בחדר המגורים רחב הידיים שתי ספות עור גדולות המונחות זו אנכית לזו ומשקיפות לחצר ולבריכה שבחוץ. בקו אלכסוני לסלון מוקם מסך הפלזמה שתחתיו מדפי עץ המשמשים כוננית ספרים קטנה ומקום אחסונו של חלק ממכשירי הסאונד
לצד שולחן בחלל זה הונח שטיח פרסי אדום בוהק המעניק תחושת חמימות לחלל ושופך כתם צבע נועז על משטח הרצפה הרחב. לאורכו ההיקפי של קרניז מוקמו גופי תאורה שקועים ובתכנון התאורה הייתה הימנעות ממיקום גוף תאורה מרכזי, וזאת על מנת לשמור על התחושה האופקית שבחלל הבית.
הפרש גובה של שלוש מדרגות מגדיר את גבולות שני החללים: חדר המגורים ופינת האוכל. בצידה האחר של מחיצת הכניסה מצוי המטבח ובצמוד לו חדר שירות. פינת האוכל לאירוח צבעונית במיוחד: ציורים מודרניים והומוריסטיים מקשטים את החלל בצבעוניות לצד ארון פינה עתיק. "בעלי הבית אספני ריהוט עתיק, ובתכנון המודרני היה צורך במחשבה כיצד לתכנן חללים וריהוט מודרני לצד הריהוט העתיק הקיים. בדו השיח שבין ישן לחדש נוצרו חללים מודרניים, צבעוניים וחמים. לא התעלמנו מההיסטוריה של העיצוב והאמנות שמקיפה את העבר של כולנו", אומר האדריכל.

חצר הבית אינה גדולה במיוחד, אך תכנון נכון של פינות ישיבה ומשחקים בין חיפויי ריצוף שונים זה מזה יצרו פינות אינטימיות או ציבוריות יותר. לאורכה של גדר הבית תוכננו פינות חוץ דקורטיביות, שבאחת מהן פסל מזרקה עשוי שיש בסיתות עבודת יד, שהוזמן במיוחד מהודו. בפינה אחרת בגינה ניצב ספסל-כיסא מאבן, פרי יצירתה של האמנית והאדריכלית הידועה דורה גד. משני צדיו מוקמו כדי חרס דמוי ענתיק המחזקים את תחושת הפסטורליות של הבית. פינה אחרת בגינה רוצפה בדק חוץ מסוג אירוקו שבצדיו ניצבים שני עצי פרי בעלי נוכחות נעימה: עץ מנגו ולימון. במרכז רחבת הדק כיסאות ישיבה ושולחן העשויים ברזל ופסיפסי קרמיקה מעוטרים, התורמים לתחושה הרומנטית והחמימה של חלל החוץ.
במסגרת השיפוץ והבנייה המחודשת תוכננה גם בריכת שחייה דקורטיבית. "הבריכה תוכננה להיות ממוקמת באזור קרוב לסלון - מה שיוצר את רצף המבט והחלל. נוצרת האשליה שקו המים של הבריכה ממשיך את קו הריצוף של חדר המגורים ובהמשכו ריצוף אבן חלילה ומשם לריצוף הדק. בנוסף תוכננה פינת ג'קוזי דקורטיבית ונעימה - מעין פינת ישיבה נוספת במים. ריצוף אבן החלילה עוטף את היקף הבריכה ואת מרב ריצוף החוץ. זוהי דוגמה לשימוש בחומרים מקומיים שנעשה בבנייה ותכנון הבית".
קומת חדרי השינה של הילדים מעוצבת בקפדנות ובמחשבה על כל פרט ופרט. שני חדרי השינה של הילדים, שעזבו כבר את הקן, פינו מקום לעיצוב חדש ומרענן עבור הבן הצעיר. קיר הבלוקים המפריד בין שני חדרי השינה הוסר ונוצר חדר שינה גדול ומרווח. בעיצוב החדר הייתה חשיבה על תכנון בצבעים מנוגדים ועל יצירת מראה יוקרתי, ועם זאת - צעיר. מרצפת החדר הוסר שטיח מקיר לקיר והוחלף בריצוף פרקט טבעי במראה גימור עתיק וכהה. בשילוב עם מערך ריהוט מודרני, מיטה ושידות בצבע לבן ובעלי קווים נקיים - נוצר חלל מרתק ונעים לשהייה. בפינה אחת ניצבת מכונת הימורים עתיקה ולצידה גיטרות ופסלי להקת הביטלס במיניאטוריות.

בפינה אחרת הוצב טלפון ציבורי של אסימונים בלווי שלט עתיק של דואר ישראל. סיפור החדר מספר במקצת שלבים בתולדות מדינה צעירה ומסמל את הקשר החוזר ונשנה בבית שבין עבר והווה. מצד שני, החדר משדר גם מראה היי-טקי במידה מסוימת, הנראה בשולחן המחשב התעשייתי ובזרועת הפלדה ומסך הפלזמה שמשנה את זוויותיו בהתאם לצורך המשתמש. בובת חלון ראווה ניצבת בפינה אחרת של החדר ומהווה נקודה הומוריסטית נוספת בתכנון ועיצוב החלל.
חדר השינה של ההורים ניצב בקומת ההורים שבמפלס השלישי של הבית. חדר אחד משמש חדר גיהוץ וחדר שירות להורים. חדר אחר משמש חדר עבודה ואופציה לחדר שינה לאורחים, ובעיקר החלל נעשה השימוש לחדר שינה הורים יחד עם יחידת רחצה הצמודה לו. חדר השינה משלב אף הוא אלמנטים מודרניים לצד נאו-קלאסיים המתרפקים על הרומנטיקה. במרכזו תוכננה נישה מבטון בצורה קשתית. פנים הנישה נצבע בצבע קרם זהבהב ובצדה העליון מוקמו שני גופי תאורה שקועים. במרכז הנישה תלויה תמונה ידועה של הצייר גוסטב קלימט. צייר המאפיין את תקופת סגנון הארט-נובו, כאשר רמז לנגיעות מעיצוב זה המצויות בפינות שונות של חללי הבית.
רצפת החדר עשויה עץ פרקט טבעי מסוג אלון. שתי שידות עץ אלון ניצבות משני צדי המיטה ועליהם פסלים דקורטיביים. בקצה חדר הרחצה הגדול והפרקטי תוכננה אמבטיה המשמשת גם ג'קוזי ביתי. "מחלונות החדר נצפית בריכת השחייה המציצה דרך קורות הבטון של הפרגולה ההיקפית. ומרחוק נראה פס האופק הכחול של הים שמרחוק - אות סיום וסמל לחזרה אל שורשיות המקום והזמן של מקום מגורינו", מסכם האדריכל.