פתרון יצירתי הפך חוב של אלפי שקלים לרווח משולש

הפקה שהתבטלה בעקבות מבצע צוק איתן מנעה מהמפיק לשלם למעצב גרפי בגין שירותיו. הפתרון היצירתי שהועלה באמצעות גישור בין הצדדים הביא לאותו מעצב פי שלוש עבודה

מערכת סולחה | 02/11/2014 12:30 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר

בחודש ספטמבר האחרון הגיש מעצב גרפי מתל אביב בקשה לגישור טרום הגשת תביעה קטנה, למוסד לגישור בתביעות קטנות. המעצב התייאש לדבריו מלרדוף אחר מפיק בכיר בחיי הלילה של תל אביב, שהיה חייב לו כ-5,600 ש"ח בעבור עבודות גרפיקה שביצע עבורו. בטופס התביעה שהגיש המעצב הוא טען שהשקיע שעות עבודה רבות עבור אותו מפיק, ואף יותר ממה שסוכם. בכל זאת, כך טען, גילה לאכזבתו שכאשר הגיע מועד התשלום, הפך המפיק את עורו ובמקום לשלם לו במועד שסוכם, הוא התחיל להתחמק ולספק תירוצים שונים ומשונים.

לאחר שהוגשה הבקשה, יצרה המגשרת אתי שרת קשר עם המפיק והזמינה אותו לגישור. לאחר שהוסבר לו מהותו של ההליך ולאחר שהובהר לו שהמעצב הגרפי מתעתד להגיש כנגדו תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות, הוא הסכים לבוא לישיבת גישור על מנת לנסות ולפתור את המחלוקות לפני ההגעה לבית המשפט.

במהלך הגישור עלה שהלקוח שהיה מרוצה מעבודתו של המעצב ולא שילם את הסכום שסוכם (עליו הוא לא ערער) מסיבות של תזרים מזומנים. התברר שאותו מפיק הפסיד כסף רב שהשקיע בהפקה גדולה שהייתה אמורה להתקיים בחודש יולי. אותה הפקה התבטלה בגלל מבצע צוק איתן ועל כן, לא הצליח המפיק לשלם את חובותיו לספקים רבים. לאחר שהוברר שאין ולא הייתה למפיק כוונה שלא לשלם עבור העבודה, אלא שהוא העדיף לדחות את התשלום למועד מאוחר יותר, הסכים המעצב לחשוב על פתרונות יצירתיים שיאפשרו למפיק לשלם לו במועד אחר או בצורה אחרת.

לאחר שעה של שיחות והעלאת אפשרויות שנעשו בשיחות נפרדות של הצדדים עם המגשרת ובשיחות משותפות של שניהם עמה, העלה המפיק הצעה להפוך את המעצב למעצב הבית שלו. לדבריו של המפיק, למרות הקושי הכלכלי, הוא עדיין ידוע ומוכר כמוביל חברתי והמלצה שלו על המעצב כבעל מקצוע מעולה, שווה לא מעט. לאחר שירדו לעומק המשמעות של אותה המלצה שתינתן, סיכמו הצדדים שבמהלך שלושת החודשים הקרובים ידאג המפיק להביא למעצב עוד 10 לקוחות חדשים שיספקו לו עבודה בסכום שלא יפחת מ-15,000 ש"ח.

לאחר שסוכמו הפרטים, נכתב הסכם סופי שהסדיר את ההסכמות והצדדים לחצו ידיים והמשיכו הלאה בחייהם. בברור שנעשה לאחרונה, הסתבר שההסכמות שהושגו אכן הוגשמו והמעצב הגרפי כבר קיבל בעקבות השיווק שעשה לו המפיק עבודות בשווי של 22,000 ש"ח, יותר ממה שסוכם בתהליך הגישור, ופי שלוש רווח מהחוב של המפיק עבור אותו מעצב, זאת באמצעות פתרון קל והגיוני לשני הצדדים.

הכתבה מטעם פורטל הגישור הישראלי סולחה >>> לכתבות נוספות לחצו כאן

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...