ראשי > ספורט > עוד ספורט > כתבה
בארכיון האתר
'רוכב ישראל' - הגירסה העברית של הטור דה פראנס
בשבת תיפתח תחרות רכיבה של 580 ק"מ מהצפון לדרום, אותה עוברים הרוכבים בשלושה ימים
לכתבה הקודמת דפדף בספורט לכתבה הבאה
גולן קציר
30/9/2004 14:43
מזה 3 שנים בחול המועד סוכות מתקיימת המסורת של "רוכב ישראל Volvo For Life". "רוכב ישראל" הינו מסע רכוב על אופניים החוצה את המדינה ממטולה שבצפון ועד אילת שבדרום. אורכו של המסע כ- 580 ק"מ, אותם עוברים ברכיבה על פני שלושה ימים 350 רוכבים. מדי יום ירכבו הרוכבים כ-180 ק"מ מאומצים החל משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות אחה"צ המאוחרות בתוואי נוף שונים ומגוונים. את המסע מארגנת חברת צימוק ארגון אירועים המנוסה בהפקת אירועי האופניים השונים.

המסע הינו חוויה בלתי נשכחת ועוצרת נשימה, יעיד כל משתתף. השילוב של נופי הארץ, הרכיבה, המאמץ, החברה והאחווה יוצרים חוויה מעשירה, מרגשת, מחזקת, חוויה בלתי נשכחת שלא בכדי הפכה לכדי מסורת מדי שנה. הארגון המופתי של צימוק ארגון אירועים כולל 15 רכבי ליווי, אמבולנס וצוות רפואי, רכב שירות וטיפול, אשר תפקידם לדאוג לביטחון הרוכבים ואבטחתם וכן לסייע במהלך הרכיבה אם יש בכך צורך. בנוסף,
לאורך המסלול, מדי 30 ק"מ לערך משובצות נקודות שתייה ורענון בהן ניתן לנוח מעט, לשתות, לאכול ארוחה קלה ולאגור כוחות להמשך הדרך.

השנה יערך "רוכב ישראל" בין ה- 2-4 באוקטובר והוא ייוחד למען המאבק במחלות הסרטן בישראל. כל משתתף ב"רוכב" יתרום 100 ₪ לפקודת האגודה למלחמה בסרטן על מנת לסייע לה במלחמה של כולנו במחלת הסרטן. אין זה שיתוף הפעולה הראשון מסוגו בעולם בין רוכבי אופניים והמלחמה בסרטן, שכן היה זה לא אחר מאשר לאנס ארמסטרונג מנצח הטור דה פראנס פעם שישית ברציפות ומי שהיה חולה סרטן אך ניצח אותו בעצמו בעבר הלא רחוק, שייסד קרן (LAF) וגייס כספים למלחמה בסרטן ולתמיכה באלה הנלחמים בו. בשיתוף עם נייק יוצרו צמידי פלסטיק צהובים ועליהם הכיתוב    "LIVESTRONG" שעלותם הסמלית היוותה אף היא תרומה לקרן זו. עד כה נמכרו כ – 20 מיליון צמידים כאלו בכל רחבי העולם, תרומה של כ – 20 מיליון דולר לקרן של לאנס ארמסטרונג.
רוכב אופנים, ענף בהתפתחות. צילום ארכיון
למרות התאונות, גידול בענף
ספורט הרכיבה על האופניים ספג מכות כואבות בשנים האחרונות, בעיקר רכיבת הכביש. הרצון להדמות לאירופה ששם רוכבי הכביש הם חלק בלתי נפרד מהנוף גבה מחיר יקר וטרגי. שוב ושוב נהרגו רוכבים ורוכבות כביש במהלך אימון על ידי כלי רכב הנהוגים על ידי נהגים שיכורים, עייפים או רשלנים. הנהג הישראלי אינו מבחין ברוכבים השקופים על אופניהם הדקיקים ואף אינו יודע כיצד לנהוג בראותו אותם בשולי הכביש.
 
למרות הכל, מספר רוכבי הכביש בארץ גדל בצורה משמעותית. "רוכב ישראל" בפורמט המקצועי הנוכחי, פרי ההפקה של חברת "צימוק" התחיל לפני שלוש שנים עם 163 רוכבים בלבד. שנתיים לאחר מכן המספר הוכפל ואלמלא מצוקה במקומות לינה מספר הרוכבים היה חוצה בקלות את קו ארבע מאות המשתתפים.

דן וציפי בזנר מחברת "צימוק" מדווחים שנאלצו לסגור את ההרשמה שבועיים לפני מועד סיומה, עם קרוב למאה פניות נוספות לאחר הסגירה ועם עשרים שמות ברשימת המתנה. אכן, שגשוג חסר תקדים שלפי כל הסימנים רק יילך ויגבר עם הזמן.

מסע שכזה, חצייה של מדינה שלמה, קטנה ככל שתהיה באמצעות כוח אנושי פיזי ומנטלי נתפס בעיני הרוכבים כאתגר אולטימטיבי, עם ניחוח הירואי משהו. הרוכב (או הרוכבת ויש הרבה נשים שרוכבות על אופניים) חמוש במכונה קלילה ששוקלת פחות מעשרה קילוגרם ומונעת באמצעות הרגליים, הלב הריאות והרבה כוח רצון ונחישות מסתער על הרי הגליל, חוצה קילומטרים רבים שלרבים מאיתנו יהיה מעייף לגמוא מרחקים כאלו בנסיעה במכונית, גולש במהירויות מסמרות שיער למכתש רמון על צמיגים בעובי של שני ס"מ, נלחם ברוחות פנים, בצינת הבוקר ובשרב של הצהריים ושלושה ימים לאחר שיצא מטולה, הוא נכנס, עייף, מזיע ומאובק בשערי העיר אילת כמו מנצח שחוזר מן הקרב.
טניס
תמונות
כדורגל ישראלי
כדורסל
כדורגל עולמי
עוד ספורט
לוח תוצאות
רכילות
תרבות ספורט
ווינר
יורוליג 2007
הערוץ האולימפי
  מדד הגולשים
ליברפול סירבה,...
                  28.93%
מאמן חדש? לבית"ר...
                  9.57%
הרומנים מתים...
                  9.31%
עוד...

עוד ספורט
שחייה: שישה שיאים נשברו באליפות העולם  
שיא ישראלי לגלושנקו: 20.86 בריצת 200 מ'  
קונטאדור חגג בשער הניצחון  
עוד...