 |
/images/archive/gallery/179/615.jpg יאו מינג.
צילום: אי-פי-איי  |
|
הפלישה למזרח: מסע המשחקים של ה-NBA בסין הסתיים |
|
"אני פה בענייני עסקים", אמר יאו מינג, הסנטר הסיני של הרוקטס, שהוביל את המסע של יוסטון וסקרמנטו למדינת הולדתו |
|
|
 | דפדף בספורט |  | |
נועם ברגלסון 19/10/2004 16:56 |
|
|
|
|
 |
מסע המשחקים המתוקשר של ליגת ה-NBA בפעם הראשונה בתולדותיה לסין הסתיים אתמול (שני) בהצלחה אדירה. משחקי סין 2004, זה השם שנבחר ב- NBA למסע העסקים, בהנהגת הסופרסטאר ושגריר ה-NBA במזרח אסיה, יאו מינג. המעצמה הכלכלית והמארחת של אולימפיאדת 2008 היא ביתם של מיליוני צעירים הכמהים לטעם חיי המער. רק בכדי לסבר את האוזן - משחק ה NBA הראשון ששודר בסין היה משחק האולסטאר בשנת 1987 וכיום ה-NBA משודר בכ - 314 מיליון בתי אב בסין ועל פי נתוני סקרים כ 75% מהגברים גילאי 15-24 הם אוהדים של הליגה הטובה בעולם.
הכרטיסים למשחקים בשחנאי, עיר הולדתו של מינג, ובבייג'ין נחטפו כלחמניות טריות בעודם בתנור וההיסטריה סביב יאו מינג היא חסרת גבולות והסנטר עצמו נתן את הסיבה לחזרתו למדינת הולדתו השבוע: "אני פה בענייני עסקים". בעזרת השותפות האסטרטגיות למסע - מקדונלדס, קוקה קולה, ריבוק, באדוויזר, קודאק ודיסני - מנסה ליגת ה NBA להרחיב את דריסת הרגל במכרה הזהב הצרכני של מזרח אסיה.
יותר מ-600 חנויות מקדונלדס בסין חגגו את הגעתם של כוכבי ה-NBA בארוחות מיוחדות, ריבוק חשפה את הנעל המיוחדת של יאו ופניהם של שחקני הרוקטס והקינגס עיטרו את פחיות השתייה של קוקה קולה. מקור הכנסה איכותי כמו השוק הסיני אינו משהו שה-NBA יכולה לוותר עליו וכבר במהלך מסיבת עיתונאים בסין אמר דיויד סטרן כי הוא מאמין שביכולתה של המדינה לארח משחקים רשמיים של ליגת ה-NBA עוד לפני אולימפיאדת 2008. לפי רוח הדברים ניתן לצפות שזהו לא הביקור האחרון של הלהקה של סטרן בסין.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
פועל סיני חולף על פני שלט חוצות של יאו מינג ואלן אייברסון. צילום: רויטרס
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|