 |
מסיכום נתוני ההתאחדות לכדורגל על מכירת כרטיסי כניסה למשחקים בשני הסיבובים הראשונים של העונה, נשקפת תמונה עגומה ומדאיגה. נתוני המכירה שנאספו מ-112 משחקים , מתוך 132 משחקים שהתקיימו בפועל, מלמדים על התמונה הכללית ומהם עולה כי כל 12 קבוצות ליגת העל רשמו ירידה ניכרת בהכנסות ואף קבוצה לא הצליחה למכור את הקצאת הכרטיסים המקסימלית שלה, ולו במשחק אחד. בית"ר ירושלים השיגה את ההכנסה הגדולה ביותר ממכירת כרטיסים ובמשחקי החוץ שלה רשמו הקבוצות המארחות הכנסה גבוהה יחסית. במשחקה הביתי מול מכבי ת"א נרשמה הכנסה של כחצי מיליון שקל ממכירת כרטיסים. במשחק החוץ של בית"ר בקרית-אליעזר, מול מכבי חיפה, רשמה הקבוצה המקומית הכנסה של 231 אלף שקל. מכבי ת"א רשמה הכנסה של 388 אלף שקל כשבית"ר התארחה אצלה בבלומפילד. הפועל ת"א תיקנה בדרבי בשבת את מצבה העגום, כשהרוויחה 600 אלף שקל. עד משחק זה, הכנסת השיא של האדומים היתה 172 אלף שקל. כמות המשחקים אליהם נמכרו בין 100 ל-500 כרטיסים גדלה משמעותית, וכך גם כמות המשחקים בהם נמכרו בין 1,000 ל-1,500 כרטיסים . הפועל פ"ת בלטה בקטגוריה זו, הכוללת את מרבית הקבוצות. אפילו מוליכת הטבלה, מכבי חיפה, מכרה במשחקה מול נצרת-עילית 128 כרטיסים בלבד. קבוצות כמו מ.ס. אשדוד, נצרת-עילית, מכבי פ"ת ואף מכבי ת"א, מכרו במספר משחקים פחות מ-500 כרטיסים , שפל שלא היה כמוהו עד היום. נכון לעכשיו, סיבוב משחקים שלם לתום העונה, הפסידו כל קבוצות ליגת העל כ-5 מיליון שקלים בהשוואה לעונה הקודמת. עתה נותר להמתין לסיכום העונתי הכללי. היעדר מתח בצמרת יגרום לכך שהמגמה הכללית לא תשתנה, מאחר והאוהדים של מרבית הקבוצות הנחשבות מסורתית למושכות קהל, מצביעים ברגליים.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
אוהדי בית"ר. קנו הכי הרבה כרטיסים. צילום: עדי אבישי
|
|
|