מגזינים online

מטרה קשוחה: הישראלי שרוצה לכבוש את פורמולה 1

איך מקבלים החלטות במהירות של-300 קמ"ש, למה אסור לפחד ועל ההבדלים בין נהיגה במסלול לבין כביש עירוני. ריאיון עם נהג המרוצים, רוי ניסני, שרוצה להגיע הכי רחוק ומהר שאפשר

מקור ראשון
דותן מלאך | 11/12/2015 15:30


כבר שנים שרוי ניסני, תל אביבי שחגג 21 בשבוע שעבר, קם בבוקר עם מטרה אחת ברורה - להפוך בשנים הקרובות לנהג פורמולה 1, סדרת המרוצים היוקרתית ביותר בעולם.
 
פאפה גאבור, גאבור מוראני
רוי ניסני פאפה גאבור, גאבור מוראני

חיידק המרוצים עבר ככה הנראה לרוי מאביו חנוך, שטס גם הוא במסלולים בעבר וכבר בגיל 6 החל להתחרות על מסלולי קרטינג בארץ. ב- 2013 התחרה במרוצי פורמולה 3, בהם השיג כמה תוצאות נאות ולאחרונה סיים עונת בכורה, כנהג קבוצת "טק 1" הצרפתית במרוצי הפורמולה רנו 3.5 האיכותיים.

"החוזה נחתם רגע לפני פתיחת העונה ובהתחלה היה שוק גדול" מספר רוי בראיון למוצש, "מהמרוץ השלישי כבר הרגשתי שייך, למרות שגם אז סבלתי מתקלות וחוסר מזל". ניסני סיים את העונה במקום ה-13, כשהשיא הגיע במרוץ רד בול באוסטריה, שם סיים שלישי, עלה לראשונה על דוכן המנצחים ורשם הישג שיא לנהג ישראלי על מכוניות חד מושביות במסלול מרוצים "זו היה אושר עילאי להגיע לפודיום אחרי כל מה שעברנו" הוא נזכר.

אתה מרבה להתבטא ברבים. למה?
"בגלל שאנחנו קבוצה, עם אנשים שאחראים על הצד הניהולי והטכני. אני גורם חשוב במערכת אבל בלי האחרים, היא לא תוכל להתקיים".
 
צילום: פאפה גאבור, גאבור מוראני
רוי ניסני, רוצה להגיע לפורמולה 1 צילום: פאפה גאבור, גאבור מוראני


 כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

מכונה אנושית ומשומנת

מאז סיום העונה נמצא ניסני בארץ. הוא משרת בגלילות על תקן ספורטאי מצטיין ולאורך השנים משלב בין התנהלות רגילה לבין קריירה מקצוענית ברחבי אירופה, "הטיסות, הנסיעות והאימונים אלו חיים שמתרגלים אליהם" מסביר ניסני,  "ברגע ששומעים את נהמת המנוע, אני מרגיש שכל מה שעברתי השתלם וזה נותן אנרגיה לכמה חודשים קדימה".
 

צילום: adac-formel-masters
רוי ניסני, אסור לו לפחד צילום: adac-formel-masters


אתה ממשיך באותם מרוצים גם בעונה הבאה?
"כנראה שכן, למרות שכרגע אין עדיין חוזה חתום ולא ברור באיזו קבוצה אהיה".

איך מעבירים את הפגרה?
"אני עובד בכל יום ארבע שעות על כושר גופני ועל השרירים שמופעלים בזמן נהיגה ונוסע לאימוני סוף שנה בברצלונה".

אתה נוהג במהירויות אדירות. איך מתמודדים עם הפחד?
"כשאני נוסע על טוסטוס בתל אביב אני מפחד, אבל במרוצים אין דבר כזה כי זה עלול לעלות לי ביוקר. אני לוקח החלטות במהירות של 250-300 קמ"ש והבדל של שנייה וחצי יכול להיות בין מקום ראשון לאחרון. ברגעים האלה אני פועל כמו מכונה עם תכונות אנושיות".

הכל פוליטיקה עכשיו

המטרה הגדולה של ניסני, כאמור היא הגעה לטופ במרוצי הפורמולה 1, "מגיעים לשם בדרך כלל בגיל 23-4, אני בכיוון הנכון ובמקום שרציתי להיות בו" הוא אומר.
 

צילום: פאפה גאבור, גאבור מוראני
רוי ניסני צילום: פאפה גאבור, גאבור מוראני

באוקטובר 2014, עבר כמה ימי מבחן בקבוצת סאובר השוויצרית מהפורמולה 1, שהתרשמה מהישראלי הצעיר וממשיכה לעקוב אחריו, "זו הייתה פעם ראשונה שלי על רכב עצמתי כזה, התחושה הייתה נהדרת והוכחתי שאני מתאים" אומר רוי, "העתיד כרגע פחות תלוי בי, אלא יותר בענייני חוזים, ספונסרים ופוליטיקה פנימית".

בנוסף למרוצים והאימונים, נוסע ניסני פעם בחודש כבר חמש שנים לאיטליה, לעבור אימונים מנטאליים במכון מיוחד שמתמחה בנהגי מרוץ, שמנתח בעזרת מכשור מיוחד את תפקוד גלי המוח בזמן פעילות, בכדי לדעת מה צריך לשפר. 

פרט משעשע בנוגע אליו, קשור לעובדה שבטסט הראשון לרישיון רכב, הוא נכשל, "אין ספק שזה נתון משעשע לגביי אבל חייבים להבין שאין שום קשר בין ספורט מוטורי לעולם הרכב והתחבורה". 

איפה תהיה עוד חמש שנים?
"שאלה טובה. מקווה מאוד שנהג פורמולה 1. זה לא יהיה קל להגשמה אבל אעשה כמיטב יכולתי".

בסולם האושר מאחת לחמש, איפה אתה?
"למדתי עם השנים להיות חיובי ולקחת הכל בפרופורציה. כרגע אי אפשר להפריד בין החיים האישיים שלי לנהיגה והדברים הולכים לכיוון חמש".

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים

פייסבוק

מדורים