מגזינים online

משחקים בשביל המותג: יובה שינתה את הכללים

יובנטוס השיקה לוגו חדש בניסיון להפוך עצמה למובילת אופנה שחוצה את גבולות הכדורגל והספורט. "עם הזהות החדשה ננסה לקחת את הקבוצה למחוזות חדשים‭,"‬ הסביר איש צוות הפיתוח מנפרדי ריקה. תגובת האוהדים לא איחרה לבוא וכללה כינויים כמו "אינפנטילי" ו"מכוער". האם המהלך יצליח ויגרור מועדונים נוספים?

ישראל היום
דור הופמן | 18/1/2017 17:00
תגיות: כדורגל עולמי,יובנטוס

יובנטוס הציגה שלשום את הלוגו החדש שלה, ולכולם היה מה להגיד לגביו. הרוב המוחלט של אוהדי הכדורגל, ובפרט אלה של הגברת הזקנה, לא אהבו כל כך את השינוי - וזה בלשון המעטה.

קטעים נוספים

הסמל החדש של יובנטוס (מימין) לצד הסמל הקודם (משמאל)

ביממה האחרונה הם צרו על הרשתות החברתיות כעדר זועם ורמסו את הלוגו עד אפר. הם סובבו אותו, השכיבו אותו, טענו שצויר על ידי ילד בן ‭ ,3‬ כינו אותו מכוער, אינפנטילי, חסר השראה, דומה לגרשיים וכזה שלא מכבד את ההיסטוריה המפוארת של המועדון, שהוקם ‭ .1897-ב‬ האמת היא שהתגובות האלה מובנות (ומאוד מצחיקות, חייבים להודות‭.(‬

הלוגו החדש כלל אינו מזכיר את הישן (על שלל השינויים שעבר לאורך השנים) ולמעשה הוא שונה בקיצוניות מסמלים של מועדוני כדורגל. אין בו שום סממנים היסטוריים, צורתו שונה מהמגן ‭ (SHIELD)‬ המקובל בכל העולם ובמבט ראשון הוא דומה הרבה יותר לסמלים של מותגי אופנה, אלקטרוניקה, חברות היי-טק וכן הלאה. בשפה המקצועית הוא נקרא "לוגוגרמה" או "אידיאוגרמה‭,"‬ סימן או סמל שבא לבטא מושג שלם.

"הלוגו החדש, שייכנס לתוקף ביולי ‭ ,2017‬ מייצג את התמצית של יובנטוס ואת סגנון החיים שלנו. עבדנו עליו במשך שנה במטרה לגלות מה השוק החדש רוצה‭,"‬ הסביר הבעלים אנדראה אניילי בהשקה החגיגית שנערכה במו- זיאון המדע והטכנולוגיה במילאנו והועברה בשידור ישיר בעמוד הפייסבוק של המועדון. כל הטררם הזה, שכלל פרומו מושקע ומוטו מפוצץ: "שחור ולבן ועוד‭,"‬ יצר את האימפקט שיובה חיפשה. התגובות אמנם לא היו מחבקות, אבל העובדות הן שב-24‬ השעות האחרונות כל העולם, ולא רק זה של הכדורגל, מדבר על הלוגו החדש של יובה.

וזה בדיוק מה שרצו אנשי השיווק של הגברת הזקנה, שבאומץ רב בחרו ללכת נגד הקונפורמיזם של סמלי הכדורגל. "שום מועדון כדורגל לא הצליח לפרוץ את גבולות הספורט‭,"‬ הסביר מנפרדי ריקה, שהיה חלק מצוות הפיתוח, "עם הזהות החדשה ננסה לקחת את יובנטוס למחוזות חדשים ושונים לגמרי‭."‬

אם כן, על פי דבריו, מטרת הלוגו המינימליסטי היא לפנות לשווקים חדשים ולאו דווקא לכאלה שאוהבים כדורגל או מחוברים למועדון. יובה רוצה להפוך למותג גלובלי, דיגיטלי, לכזה שמדבר לכולם.

מהסיבות האלה, הלוגו החדש (ודגש על לוגו ולא סמל) לא התקבל בטבעיות על ידי אוהדי הקבוצה. הרי הוא לא צועק יובנטוס, הוא אפילו לא אומר כדורגל. בחזונה רואה אלופת איטליה איך ילדים, נשים ואפילו סתם חובבי אופנה בכל רחבי העולם רוכשים את מוצרי המועדון בזכות הסמל הקליט, הקליל והמודרני. אם זה יצליח, סביר להניח שעוד הרבה מאוד מועדונים ילכו בעקבותיה וימירו את הסמל הישן בלוגו חדשני. היסטוריה זה טוב ויפה, אבל כסף יותר.
צילום: EPA
יסתגלו לסמל החדש? שחקני יובנטוס צילום: EPA

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים

פייסבוק

מדורים