ניסו להתלבש עליהם: סקיי עלתה על המוקד
קבוצת הרכיבה הבריטית הואשמה בלבישת חליפות משפרות יכולת. תקנון הטור דה פראנס קבע שהיא רק "עיקמה" קצת את החוק
כלקח מאירועי העבר, הטור דה פראנס מנסה למנוע עד כמה שאפשר פגיעה באמינות ובטוהר הספורט. כשיש חשש לרמאות, כולם נעמדים על הרגליים האחוריות, על אחת כמה וכמה כשזה מגיע מהקבוצה המובילה והטובה ביותר.סקיי הבריטית, קבוצתו של האלוף כריס פרום, נמצאת על המוקד. זו לא הפעם הראשונה שהיא שם, וסביר להניח שגם לא האחרונה. במקרה הנוכחי זהו הביגוד שלה שמצית את האש. ליתר דיוק, חליפת VORTEX שאותה לבשו רוכבי הקבוצה בקטע הראשון נגד השעון, שבו סיימו ארבעה מהם בעשירייה הראשונה.

על המוקד. קבוצת סקיי
צילום: EPA
הטענות של הקבוצות היריבות הוא ליתרון שלא כחוק. החליפות, אשר להן בליטות קטנות על הגב ובחלק העליון של הזרוע, משפרות את האווירודינמיות של הרוכבים. פרד גראפ, מדען הספורט של קבוצת ,FDJ אחת המתלוננות, היה נחרץ בדעתו. "כל תוספת לבגד שמשפרת אווירודינמיות היא אסורה, זה החוק."
תגובתו של מנהל המירוץ, פיליפ מריאן, היתה גם היא נחרצת: "דרשנו ממנהלי הקבוצה לבדוק את החולצות והמסקנה היא ששום דבר לא התווסף אליהן. הבליטות הן חלק מהחולצה עצמה." בין שתי הדעות הקיצוניות האלה נמצאת האמת. החוק פרוץ מאוד ואינו ברור, וסקיי היתה אמיצה מספיק לבחון את הגבולות שלו בתחרות הגדולה ביותר.
על פי החוק היבש, "הוספת אלמנטים שמעניקים יתרון לבגד היא אסורה בהחלט," אבל כשהבגד כל כך מלוטש אין אפשרות לקבוע שהבליטות הן תוספת ולא חלק מהחולצה. כלומר, סקיי רק עיקמה את החוק בחוכמה.
שיפור תמידי
חשוב להדגיש שהקבוצה הבריטית לא המציאה פה שום דבר, הרי חידושים אווירודינמיים קיימים זה עידן ועידנים. ,1989-בלמשל, גרג למונד נעזר בכידון של אופני טריאתלון כדי לגבור על לורן פיניו בטור הצמוד אי פעם. עד מותו ,2010-ב טען "הפרופסור" הצרפתי כי יריבו האמריקני רימה וזכה שלא בצדק.

חלק מקבוצה פורצת דרך. פרום
צילום: AFP
גם החליפות לא נולדו השבוע. סקיי בוחנת אותן כבר תקופה על אש קטנה, כאשר בג'ירו האיטלקי לפני כחודשיים גם רוכביה וגם אלה של מוביסטאר עשו בהן שימוש. הקבוצה הספרדית, אגב, טוענת שסקיי גנבה ממנה את רעיון החליפה.
בכל מקרה, מה שהוליד את השערורייה הראשונה למירוץ של 2017 הוא בעיקר המוניטין של הקבוצה. מאז נוסדה ,2009-בסקיי נחשבת לפורצת דרך בתחומים רבים ולמי שלא חוששת לבחון גבולות. 2015-בהיא שיתפה פעולה עם יגואר ליצירת שלדה חלקה וקלילה; 2012-בהציגה קסדות אווירודינמיות מיוחדות; היא שינתה את הדרך שבה רוכבים מתחממים לפני קטעי מירוץ וזו שחידדה את עניין ההתאוששות.
בכל פעם עשתה זאת בהדרגה, כשהיא מנסה להבין איפה בדיוק עובר הקו. ניסיונות אחרים - כגון שטח חימום סטרילי לפני קטעי נגד השעון - לא התאפשרו לה, כי התנגשו עם חוקים מסוימים, אך סקיי, להבדיל מקבוצות אחרות, מנסה כל הזמן לחדש.
כפי שהעבר מלמד, בימים הקרובים הדיבורים על רמאות יצטמצמו והקבוצות המתחרות יתחילו לעבוד במרץ על הגרסה שלהן לבגד החדשני. לא רק ברכיבה סקיי היא המובילה, ואם אי אפשר לנצח אותה כנראה עדיף להצטרף אליה או לפחות לשיטה שלה.
ענישה חמורה
אתמול, בסיומו של הקטע הרביעי, מרפק של פטר סגאן לכיוונו של מארק קבנדיש שלח את הבריטי לרצפה והעמיד את המשך השתתפותו במירוץ בספק. בסופו של דבר נאלץ קבנדיש לפרוש מהטור בעקבות הפציעה שספג במהלך ההתרסקות הקטלנית.

נאלץ לפרוש מהטור. ההתרסקות הקטלנית של קבנדיש על המסלול
צילום: אי-פי
סגאן, בהחלטה מפתיעה וחמורה, הורחק מהטור. גם גריינט תומאס היה מעורב בנפילה, אך התאושש ושמר על המקום הראשון בדירוג. את הקטע ניצח הצרפתי ארנו דמאר.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg