הדור הבא של ה"ברוך הבא" של שחקני הרכש
חשיפת שחקני רכש על ידי קבוצות הפכה לתעשיית ענק. את ההודעות הלקוניות החליפו סרטונים מושקעים, הומור עצמי ועבודת קופירייטינג. על פי ההערכות, התופעה הזו עוד תתפתח לכיוונים מטורפים - כדי לעמוד בקצב המציאות העכשווית
מוזיקה דרמטית. מסוקים בשמיים. חיילים פורצים לתוך בניין. כיתוב 1#: "זה כאן! עוד וידאו לא הכרחי של החתמת שחקן". סירות שטות, מכוניות נוסעות. כיתוב 2#: "מסובך שלא לצורך". סצנת מרדף. כיתוב 3#: "תכריזו כבר על ההחתמה המז****". עוד מסוקים, עוד מכוניות, ולסיום ההאשטג. ANNOUNCETAYLOR#.
הטיילור הזה הוא סטיוארט טיילור, שוערה המחליף בן ה־36 של סאות'המפטון, ובסרטון באורך 58 שניות שזכה לאלפי שיתופים בטוויטר הודיעה הקבוצה על הארכת החוזה שלו בעונה אחת.
הווידאו המצחיק של הקדושים בא ללעוג - ומצליח - על אחת התופעות הבולטות בחלון ההעברות הנוכחי. לסכומי העתק ולחרושת השמועות שמלווים כל עסקה התווסף טרנד חדש - חשיפת שחקן הרכש. מה שפעם התבצע על ידי הודעה לקונית לתקשורת וצילום בהחזקת חולצה לצד הגוף, הפך הקיץ לנחלתם של הקופירייטרים ואנשי הרשתות החברתיות.
כל האמצעים כשרים: טוויטר, סנאפצ'ט, פייסבוק, יו־טיוב. הכל הולך, העיקר שיהיה גרנדיוזני, מפתיע, מושקע ועם נגיעת הומור עצמי. כך עושים זאת בעידן הקליקים, שבו קהל היעד הוא בעיקר בני נוער עם טלפונים ניידים ויותר מדי זמן פנוי.
דרך האפליקציות החברתיות המועדונים כאילו מנהלים דו־שיח עם האוהדים. בעולם הווירטואלי־פסיבי מספיק לתת לייק כדי להרגיש אקטיביסט. ליברפול פלירטטה עם אוהדיה בזמן שאלה המתינו להכרזה על מוחמד סלאח. אחרי ימים של ציפייה, העלו האדומים וידאו שבו נראית אצבע גוללת הודעות עם ההאשטג "תכריזו על סלאח", וכמובן שהאצבע היתה שייכת לקשר המצרי.
אסטון וילה בישרה על החתמת ג'ון טרי בצילום מסך של שיחת ווטסאפ בין הבעלים, המאמן וכמה שחקנים; את סיאד קולאסינץ' הפכה ארסנל לחידה שמורכבת מתשעה שמות של שחקני עבר במועדון; וויין רוני לאברטון יצא לאור בסרטון מרגש ומושקע; על מינויו של רונלד קומאן למאמן הכריזו הטופיז בווידאו של עשן לבן, כאילו היה האפיפיור, ואילו אלכסנדר קולארוב לרומא היה קומדיה נפלאה מבית היוצר של רומא. החוקים ברורים: מסתוריות, הומור ורמת ביצוע של מגמת קולנוע במתנ"ס עירוני. העיקר ליצור עניין שיכול להיות שווה כמה מיליונים ממרצ'נדייז, פרסומות וספונסרים.
✍️ #WelcomeJT: It's official - John Terry signs...
— Aston Villa FC (@AVFCOfficial) 3 ביולי 2017
Full story 👉 https://t.co/MGJLwqZGRX 🦁#PartOfThePride #AVFC pic.twitter.com/KuCLo77ccd
נקודת המפנה בסיפור היא כנראה החזרה של פול פוגבה ליונייטד תחת ההאשטג POGBACK#, שכלל מסע יח"צ מושקע. שנה ועשרות "הברקות" אחרי, הדעות לגבי התופעה חלוקות. האינסטינקט הראשוני הוא ללעוג למועדונים על המאמץ המיותר והלעיתים מביך, אך עם הזמן שוקעת ההבנה שזוהי המציאות העכשווית. בעבר, האפשרויות היו מוגבלות ונעו בין תמונה לידיעה בעיתון או לאתר האינטרנט, אך כעת אין גבול לדמיון. על פי מומחי תקשורת, אנחנו עדים רק לצעד הראשון בתופעה שעתידה להתרחב לממדי ענק.
על פי הערכות, בשנים הקרובות ההכרזות על החתמות שחקנים יהיו עסק כלכלי לכל דבר. הקרנות ענק, מכירת כרטיסים, פרסומות והופעות של אמנים עכשוויים. סביר להניח שגם אלינו הטירוף הזה יגיע, בינתיים בעוד תמונה ולצידה הכיתוב האלמותי - ברוך הבא!
🎥️ #WelcomeJT: Watch John Terry’s first #AVFC interview
— Aston Villa FC (@AVFCOfficial) 3 ביולי 2017
In full on YouTube 👉 https://t.co/Dc4jEiGRHa#PartOfThePride pic.twitter.com/ihTWoujmUj
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg