ראשי > ברנז'ה > פרסום > כתבה
בארכיון האתר
התוכן השיווקי מגלגל כ-10-20 מיליון דולר בשנה
אורן מוסט: "אני לא אתן את ידי לפרסומת סמוייה". מוטי שקלאר: הרשות לא פוסלת תוכן שיווקי
לכתבה הקודמת דפדף בברנז'ה לכתבה הבאה
מיטל זדה
12/10/2004 16:35
אם יתאפשר שילוב תוכן שיווקי בתוכניות יהווה תחום זה בעוד שלוש שנים כ-33 אחוז מנתח שוק הפרסום בטלוויזיה. זאת על-פי נתוני חברת "גיזה-זינגר-אבן" שבדקה עבור הרשות השנייה את ההשלכות הכלכליות של שילוב תוכן שיווקי בתוכניות. עוד עולה כי שוק הטלוויזיה כיום מוערך ב-240 מיליון דולר, כאשר הפרסום במסגרת תוכן שיווקי  מהווה 6 אחוזים, שהם כ- 10-20 מיליון דולר בשנה.

"אני לא אתן את ידי לפרסומת סמוייה", כך אומר היום אורן מוסט, יו"ר קבוצת "כאן", המתמודדת במכרז על ערוץ 2. מוסט דיבר בכנס שקיימה היום  הרשות השנייה בנושא התוכן השיווקי. עוד הוא הוסיף כי הפרסומת בת ה-30 שניות "פשטה את הרגל" ובעצם כבר אינה רלוונטית. 
 
"כבר בסלקום ידעתי שאנחנו שופכים כסף ומשאבים עצומים בצורה לא אפקטיבית ולא יעילה על פרסום בטלוויזיה". לטענתו יש התארכות של הברייק בגלל הפרומואים וב"כאן" יחתכו את התקציב בחצי כדי שהברייק יהיה פחות ארוך. מוסט הציע להשתמש בקוד שיופיע על המסך ויתריע על שידור תוכן שיווקי, זאת בדומה להפסקת פרסומות רגילה.

מנכ"ל הרשות השנייה, מוטי שקלאר, שהתייחס לנושא אמר כי: "המעורבות בין תוכן לשיווק קיימת מזה זמן רב, וזה לא דבר חדש על המסך". שקלאר עורך הפרדה בין סוגי תכנים שונים, ההתייחסות שלו לתוכניות איכות שונה מתוכניות בידור: "הרשות לא פוסלת תוכן שיווקי, ברור היום שלתכנים מסוימים כמו בידור ניתן יהיה לאפשר הכנסת תוכן שיווקי".
קצרים
פרסום
מדיה
מינויים
  מדד הגולשים
הילה קורח תגיש את ...
                  16.98%
או, יס! זה "הוט"
                  7.55%
רשות השידור...
                  7.55%
עוד...

פרסום
"הקקטוס השנה - ניסוי וטעייה"  
הסלבריקה מתחדש בגמר "הישרדות"  
קול מן השמיים  
עוד...