סקר שערכה חברת גיאוקרטוגרפיה מעמיד בסימן שאלה את היעילות של הפרסומות בטלוויזיה. על-פי תוצאות הסקר, 71% מהצופים בתוכניות בידור ו"טוק שואו" נוהגים לעבור לערוצים אחרים ( "לזפזפ" ) בזמן הפרסומות.
מהנתונים עולה, כי רוב האנשים נוהגים לעבור בזמן הפרסומות לערוצים אחרים. מעל למחצית (53%) מהצופים בחדשות נוהגים להחליף ערוצים בזמן הפרסומות. גם סרטים לא מצליחים להשאיר את הקהל מול הפרסומות, ושיעור דומה של מעבר בין ערוצים קיים גם בקרב צופי הסרטים בערוצים המסחריים בזמן הפרסומות.
לגבי סדרות קומיות ודרמה שיעור המזפזפים גבוה עוד יותר - כ-64%. ברוב סוגי התוכניות המזפזפים הם גברים - כך בתוכניות בידור וטוק שואו, בסרטים ובתוכניות הדרמה והסדרות הקומיות. בין המזפזפים בחדשות לא נמצא הבדל מובהק בין גברים לנשים. המזפזפים בחדשות הם יותר צעירים, והעוברים לערוצים אחרים בתוכניות הטוק שואו והבידור הם בעיקר בני 54-35.
שיעור המעבר בין ערוצים בזמן צפייה בחדשות גבוה יותר בקרב בעלי השכלה נמוכה מהממוצע וכן בקרב בעלי הכנסה גבוהה מהממוצע. המרוויחים יותר נוהגים לזפזפ יותר בין ערוצים גם בסוגי התוכניות האחרים. הסקר נערך באמצעות שאלון טלפוני בקרב כ-500 גברים ונשים, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסיה היהודית במדינת ישראל.
הסקר נערך במהלך השבוע השלישי של חודש ספטמבר 2004. טווח השגיאה הסטטיסטית המרבית בנסיבות דגימה זו הוא 4.4%, ברמת ביטחון סטטיסטי של 95%. הנתונים בסקר מייצגים רק את עמדותיהם של צופי הטלוויזיה.