 |
אתמול (יום ב'), שודר הפרק הראשון של "אהבה זה כואב" בערוץ 10, כאשר פרק הבכורה שודר ללא פרסומות. היום פורסמו נתוני הרייטינג של התוכנית, ונראה שההימור בערוץ היה נכון, הסדרה גרפה רייטינג חסר תקדים במונחי הערוץ, 12.4 אחוז. סמנכ"לית השיווק של ערוץ 10, פנינה שנהב, הסבירה ל-NRG: "יש לסדרה פוטנציאל גדול מאוד לסחוף צופים, ואנו מעוניינים לנצל אותו עד תום. אנו מעוניינים לאפשר לצופים שיצפו בפרק הראשון להיכנס לסדרה ולהישאר איתנו עד הסוף". לכאורה נראה כי רוכשי המדיה יחושו אי שביעות רצון ממהלך שכזה, אך מנהלים בחברות המדיה דווקא תומכים במהלך. אורן יוניוב, מנכ"ל יונייטד (חברת המדיה של שלמור-אבנון-עמיחי וראובני-פרידן) אומר ל-NRG: "מדובר במהלך לגיטימי של הערוץ. אנחנו שעוסקים במדיה, צריכים להסתכל על המהלך לטווח הארוך, משום שמהלך כזה לטווח הארוך הוא טוב לכולם. הוא טוב למפרסמים, לערוץ ולפרסומאים". יוניוב מסביר כי כיוון שלא מדובר בסדרה שלמה שתשודר ללא פרסומות, אין מבחינתו בעייה שתוכניות דגל ישודרו במתכונת מסויימת. גלית דוהן-חכם, מנכ"לית מדיה-קום (חברת המדיה של אדלר-חומסקי&ורשבסקי), לא מופתעת מהמהלך של ערוץ 10. "מהלך כזה נעשה בעבר והוא מקובל בארה"ב. בדרך כלל עושים כזה דבר כשרוצים למנף את הפרק. אין ספק שהפסקת פרסומות מורידות את הרייטינג של התוכנית". דוהן-חכם מסבירה כי ניתן למצוא פתרונות אחרים למצב כזה, "אנחנו קנינו חסויות לתוכנית עבור הלקוחות שלנו ואפשר בהחלט למצוא פתרונות שונים חוץ מספוטים רגילים בטלוויזיה". "חוץ מזה", היא מוסיפה, "אם המנעות מפרסומות בפרק אחד תעזור להעלות את הרייטינג של התוכנית, אז בסופו של דבר, אנחנו כמפרסמים נהנה מהרייטינג הגבוה בעתיד". שמרית גל, סגנית מנהלת המדיה בגיתם/BBDO מסכימה שמבחינת ערוץ 10 מדובר במהלך חכם, "המטרה של הערוץ היא שאנשים יראו את הפרק, והפסקת פרסומות יכולה להיות מעצבנת. אבל המהלך יכול להיות קצת בעייתי משום שירדו לי מספר הברייקים שאני יכולה לשבץ בהם בערב מסויים ותוכנית עם רייטינג גבוה, היא תוכנית טובה עבורנו". עם זאת, גל מדגישה נקודה עקרונית בכל הנוגע למדידת רייטינג, "בפרק הבא, ידרשו בערוץ 10 פרמייה גבוהה יותר, על-בסיס הרייטינג הגבוה של הפרק האחרון, אותו פרק ששודר ללא פרסומות".
|
 |
 |
 |
 |
|
|