 |
/images/archive/gallery/108/338.jpg פרידמן טל
צילום: רובי קסטרו  |
|
גם הקולנוע הישראלי מאמץ את הפרסום הסמוי |
|
בסרט הישראלי "שושלת שוורץ", נהנה טל פרידמן ממוצרי תנובה. אמיר הספרי, מבמאי הסרט ופרסומאי בעברו, מספר על המהלך |
|
|
 | דפדף בברנז'ה |  | |
מיטל זדה 28/10/2004 15:08 |
|
|
|
|
 |
אחרי ש"תוכן שיווקי" הפך למונח הלוהט ביותר בתחום הפרסום בטלוויזיה, החליטו בענף הקולנוע הישראלי – להצטרף לחגיגה. מה שידוע לתעשיית הקולנוע העולמית כבר שנים, מתחיל לחלחל גם לביצה המקומית. הסרט הישראלי החדש "שושלת שוורץ" לדוגמא, כולל סצינת ארוחת בוקר, בה נהנה הכוכב הראשי – טל פרידמן, ממוצרי החלב של תנובה. שיתוף הפעולה בין החברה ליוצרי הסרט, המכונה בעגה המקצועית "פרסום סמוי", הוסיף לתקציב הסרט סכום המוערך בכ-70 אלף שקל. אמיר הספרי, מבמאי הסרט ואיש קריאייטיב בעברו, הסכים לשתף אותנו בתהליך. "בגלל הקשר שלי עם תנובה (הספרי עבד במשרד הפרסום גיתם/BBDO, המחזיק בתקציב תנובה), דיברתי עם יוסי שמעיהו (מנהל התקשורת השיווקית של תנובה) שמאוד אהב את הרעיון. לא מדובר בכך שחיפשנו ספונסר כלשהו כדי לתפור אותו לתסריט ולהרוויח כסף, אלא הכל נבע מהתוכן עצמו". למה תנובה? "תנובה היא בעלת ערכים תדמיתיים חיוביים שעולים בקנה אחד עם התוכן, לכן הם התאימו". מה האינטרס של החברה לשלם כמה עשרות אלפי שקלים לסרט ישראלי? "מדובר בפרסום סמוי ברמה של פרסום תדמיתי, שנועד ליצור אפקט חיובי לחברה. היום מפרסמים מחפשים את הפרסום השונה, הבולט. הספוט הרגיל הופך לשחוק".
מבחינת הקהל, אין עם זה בעיה? "כל קהל, בקולנוע או בטלוויזיה הוא רגיש וידע לזהות אם מנסים לרמות אותו או לדחוף לו משהו, כמו פרסומת במסגרת תוכנית. בתוכן שיווקי לא יעלה על הדעת לשים את המוצר במרכז. אם המוצר לא משתלב באופן טבעי בתוכן, אז כל הכסף בעולם לא שווה את זה. ואפשר לראות שלא מדובר כאן בפרסום מהסוג שאומר, יש מבצע על חלב - לך תקנה". האם נראה בעתיד כניסה מאסיבית של פרסום סמוי לענף הקולנוע? "התחום של הפרסום הסמוי נכנס היום לכל מקום. אנחנו נראה את זה לא רק בטלוויזיה ובקולנוע, אלא בכל מקום אפשרי".
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|