 |
ועדת הכלכלה של הכנסת תומכת במינוי ועדה חיצונית לבחינת שיטת מדידת הרייטינג. לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ שלום שמחון, "שיטת המדידה הקיימת נוטה בפירוש לטובת גופי השידור הגדולים, ובראשם ערוץ 2, וכי לערוצי נישה קטנים אין במסגרת זו סיכויים רבים להתרומם". בדיון שנערך הבוקר, בהשתתפות נציגי ערוצי הנישה, הועלו תהיות בנוגע לשיטת מדידת נתוני הצפייה, המופעלת על-ידי חברת טלגאל, והרכבה של ועדת המדרוג. ועדת המדרוג הוקמה בשנת 1995 וחברים בה רשויות ממלכתיות, ארגוני שידור ממלכתיים ואיגודים מתחום הפרסום. הגופים מיוצגים במליאת הוועדה על פי מפתח שהוסכם ביניהם ומממנים את הפעילות מכיסם. שיטת מדידת הצפייה הנהוגה בישראל היא שיטת הפיפל מיטר (EOPLEMETER). מערכת המדידה קולטת את כל הערוצים הנקלטים בישראל (מעל 100) אבל מעבדת ומפרסמת את נתוני הצפייה של 13 ערוצים בלבד, המהווים 55% מסך הצפייה בישראל. נתוני הצפייה נמדדים באמצעות מכשור אלקטרוני המוצב על מכשיר הטלוויזיה. המדגם מבוסס על 468 בתי אב, בהן כ- 1400 איש. בנוסף למדידה באמצעות המכשיר האלקטרוני מקבלת כל משפחה שלט מיוחד, המאפשר לזהות מי מבני הבית צופה באיזו תכנית. סמנכ"לית השיווק של ערוץ 10, פנינה שנהב, אמרה כי גודל המדגם מטריד מאד את ערוץ 10 וכי מי שנהנה היום מגודל המדגם הנוכחי הוא ערוץ 2. "מדובר בשוק המגלגל 1.5 מיליארד שקלים ונתוני הצפייה משפיעים על הכנסות הערוץ מפרסום". גם מנכ"ל ערוץ "מוסיקה 24", ליאון צימן, טען כי שיטת המדידה אינה משקפת נאמנה את נתוני הצפייה שלהן. "ערוצי הנישה מקבלים נתונים שאינם מדוייקים וסקרים שערכנו באופן עצמאי, משקפים נתוני צפייה שונים לחלוטין". יו"ר טלגאל, דורי שדמון, הסכים כי יש להגדיל את המדגם וציין כי בתוך שנה, הוא יגדל לכ-600 בתי אב.
|
 |
 |
 |
 |
|
|