ראשי > ברנז'ה > פרסום > כתבה
בארכיון האתר
מי סוגר חשבון עם סלקום?
אלמוני שילם מכיסו כדי להפיץ בדואר זבל סרטון בו נטען כי סלקום מעתיקה פרסומות. "אנשים שנכווים מחברות מחפשים כל מדיה"
לכתבה הקודמת דפדף בברנז'ה לכתבה הבאה
עידו קינן
10/11/2004 8:00
בתחילת השבוע הסתובב באימייל סרטון שטען שהקמפיין הפרסומי החדש של סלקום מועתק מקמפיין של פיאט. כעת מסתבר כי מפיץ הסרטון האלמוני שילם תמורת הפצתו בדואר זבל.

הסרטון, שערוך בצורה מקצועית למדי, מציג את הפרסומות של סלקום ושל פיאט לסירוגין. המפיץ, המזוהה בשדה השולח כ-yigal, כתב באימייל: "האם סלקום מעתיקים גם בפרסומות? קישור לסרטון שווה צפייה". בסיום האימייל ביקש מהמקבלים "העבר לחבר/ה, קטעים...", כנראה במטרה להגדיל את תפוצתו בצורה ויראלית.


האתר עליו מתארח הסרטון,
safehostisrael.com, רשום על שם אמיר גנס, בעל חברת ניו אפרוצ', המתמחה בפרסום באמצעות דואר זבל. באימייל עצמו נחשף, כאמור, רק השם yigal, והכתובת ממנה נשלח לכאורה האימייל, שנמצאת בשירות אימייל-הרשת החינמי mail.com.


נראה כי מניעיו של "יגאל" מסחריים: ייתכן שהוא עובד ממורמר (לשעבר?) בסלקום או במשרד הפרסום שלה, מק'אן-אריקסון, וייתכן שהוא עובד בחברה מתחרה לסלקום או למק'אן אריקסון. העריכה המקצועית-למדי של הסרטון, שמציג את הפרסומת של סלקום ושל פיאט לסירוגין, גרם לאחד המתגבבים בידיעה שפורסמה בנושא לכתוב כי "לפי איכות הסרטון זה נראה כמו עבודה של משרד פרסום מתחרה".


גנס אישר ל-NRG כי הפיץ את הסרטון עבור הלקוח ללמעלה מ-1.2 מיליון כתובות אימייל. הוא סירב לחשוף כל פרט מזהה עליו, ומסר כי גם הלקוח לא מעוניין להזדהות. לשאלה מדוע הופץ הסרטון לציבור הרחב למרות שנושא העתקת הפרסומת נוגע בעיקר לברנז'ת הפרסום, אמר גנס: "מנסיוני, אנשים שנכווים מחברות וארגונים מחפשים כל מדיה כדי להודיע לציבור רחב ככל האפשר על דברים שנכוו מהם".

קצרים
פרסום
מדיה
מינויים
  מדד הגולשים
הילה קורח תגיש את ...
                  16.98%
או, יס! זה "הוט"
                  7.55%
רשות השידור...
                  7.55%
עוד...

פרסום
"הקקטוס השנה - ניסוי וטעייה"  
הסלבריקה מתחדש בגמר "הישרדות"  
קול מן השמיים  
עוד...