/images/archive/gallery/108/173.jpg סמליל קול ישראל
עיבוד מחשב:שרית פלוט
רשות השידור: שיא בתלונות
ב-2003 התקבלו אצל הממונה על קבילות הציבור 1,214 תלונות. יותר מחצי התבררו כמוצדקות
דפדף בברנז'ה
יניב זך 30/11/2004 8:18
שנת 2003 היתה שנת שיא במספר התלונות שהתקבלו אצל הממונה על קבילות הציבור ברשות השידור: 1,214 תלונות לעומת 885 תלונות ב-2002 ו-682 תלונות ב-2001. כך עולה מדוח הממונה לשנת 2003.
ממצא "בולט ובלתי רגיל" בשנת הדו"ח הוא שיעור התלונות המוצדקות מכלל התלונות- 53 אחוז - לעומת שיעור התלונות הלא מוצדקות- 24 אחוז . לפי הדוח, נתון זה נובע בעיקר מן העובדה שבשנת הדוח פרסמה רשות השידור תוכנית לסגירת "קול המוזיקה" במתכונתו הנוכחית. הציבור הגיב במחאה שמנעה צעד זה. מספר התלונות שהגיעו אל הממונה על קבילות הציבור במישרין או דרך הנהלת רשות השידור נגד סגירת "קול המוזיקה" היה 343, אחד מגלי התלונות הגדולים בתולדות רשות השידור.
בלי גל תלונות זה מתקבלת תמונה שונה: שוויון במספר התלונות המוצדקות והלא מוצדקות. הגוף שבעניינו התקבל מספר התלונות הגבוה ביותר מלבד "קול המוזיקה" הוא אגף הגבייה עם 353 תלונות.