 |
/images/archive/gallery/108/560.jpg עמית לוין.
צילום: יחסי ציבור  |
|
התחרות מכה במתב: ההפסדים ברבעון זינקו פי 2 והסתכמו ב-41 מיליון שקל |
|
ההכנסות משירותי טלוויזיה ירדו, אולם סך המכירות גדל ב-5.6%, בעיקר מהגידול בהכנסה מאינטרנט מהיר |
|
|
 | דפדף בברנז'ה |  | |
ינאי אלפסי, עסקים 1/12/2004 9:26 |
|
|
|
|
 |
חברת הכבלים מתב עדיין לא התאוששה מהתחרות הקשה עם חברת הלווין יס. ברבעון השלישי של השנה רשמה מתב הפסד כבד של 41 מיליון שקל - למעלה מפי 2 מההפסד ברבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה הסתכם ההפסד של מתב בכ-76.4 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-66.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות של מתב משירותי הטלוויזיה בלבד ירדו במקצת מול הרבעון המקביל, והסתכמו ב-128.5 מיליון שקל. ההכנסות הכוללות של החברה ברבעון הסתכמו בכ-145.6 מיליון שקל - גידול של 5.6% לעומת הרבעון המקביל. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מגידול בהכנסות משירותי האינטרנט המהיר, כמו גם בגידול בהכנסה הממוצעת מכל לקוח. מספר המנויים של מתב ירד במהלך הרבעון החולף בכ-3,000 מנויים נטו, והסתכם
ב-260 אלף מנויים בלבד. במקביל, ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח (ARPU) עלתה בכ-10 שקלים לעומת הרבעון המקביל, ל-209 שקלים. שירותי האינטרנט בכבלים הניבו לחברה הכנסות בהיקף 17.1 מיליון שקל (כ-12% מהכנסות מתב), והן תרמו למתב רווח של 7.6 מיליון שקל ברבעון. הרווח התפעולי של מתב הסתכם ברבעון בכ-900 אלף שקל, לעומת רווח תפעולי של כ-600 אלף שקל ברבעון המקביל בשנת 2003. הרווח התפעולי ב-9 החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-6.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-10.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד הכבד של מתב מגיע גם בעקבות הפרשה מיוחדת של כ-28 מיליון שקל, על רקע זכיית אולפני וורנר בתביעה נגד חברות הכבלים, בהיקף 20 מיליון דולר.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
"תקופת מעבר"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
מתב מחויבת להשתתף בהוצאות הללו, כחלק מהפעילות המשותפת של הכבלים בתחום התוכן באמצעות הוט ויז'ן. עמית לוין, מנכ"ל החברה, התייחס לתוצאות מתב ברבעון, ואמר כי "מתב נמצאת בתקופת מעבר, וזאת בעקבות המיזוג של כלל מערכי התפעול והניהול של 3 חברות הכבלים במסגרת הוט בתחילת הרבעון השלישי. אנו מאמינים כי תוצאות המיזוג התפעולי יבואו לידי ביטוי כבר במהלך השנה הקרובה". לוין התייחס גם לתחרות מול יס ואמר: "אנו חשופים לתחרות אגרסיבית ביותר מחברת הלווין, שנוקטת מדיניות הולכת ומחריפה של 'נתח שוק', בידיעה שמקורות המימון העומדים לרשותה בלתי מוגבלים כתוצאה מהמשך ההזרמות של חברת בזק. זאת במטרה לקעקע את אפקטיביות כניסתה של הוט לתחום הטלפוניה, שבו בזק עדיין שולטת כמונופול". |  |  |  |  | |
|
|
|
|
|
|
|
|