ראשי > ברנז'ה > מדיה > כתבה
בארכיון האתר
השגרירים האמיתיים
ארגון Israel 21c מנסה להראות לאמריקאים צד אחר של ישראל. "בשנה האחרונה הכנסנו למעלה מ-1300 כתבות ל'ניו יורק טיימס', ל'טיים מגזין', ולרויטרס", אומר דיוויד ברין, מנהל הארגון בארץ
לכתבה הקודמת דפדף בברנז'ה לכתבה הבאה
עומר חימי
15/12/2004 9:26
קחו שני אנשי היי טק סופר מצליחים, איש יחסי ציבור, שלושה אנשי תקשורת ויועצת לתרבות וחיי לילה, תוסיפו אהבה לישראל, ותקבלו את גוף ההסברה היעיל במדינה. יותר יעיל אפילו ממתמודדי תוכנית המציאות המצליחה "השגריר".
 
לפני ארבע שנים ישבו שני אנשי היי טק בכירים וראו בטלוויזיה את
מה שכל העולם ראה - מלחמה בישראל. הישראלי צבי אלון, ממקימי נטוויז'ן, ואיש העסקים אריק בן חמו, יו"ר  3COM ופאלם העולמיות, ידעו שיש ישראל אחרת, והחליטו להתחיל ולהסביר לאוכלוסיה בארצות הברית על ישראל האמיתית.
 
הם הקימו בעמק הסיליקון בקליפוניה את  ארגון  Israel21c, הרימו
אתר אינטרנטוהתחילו לכתוב על ישראל שמביאה חידושים ופיתוחים בתחומי הבריאות, ההיי טק, והטכנולוגיה. הכל כדי להראות לעולם שיש בישראל עוד דברים מלבד מלחמה.
 
לפני שנתיים, ביוזמתו של לארי ווינברג, איש יחסי ציבור מזה 25 שנה, נפתחה שלוחה של הארגון בישראל. למשימה גויסו דיוויד ברין שהיה עורך ראשי ב"ג'רוזלם פוסט" והכתבת אליסון קפלן סאמר. הארגון חבר למשרד יחסי ציבור גדול בניו יורק, וביחד הם פונים לכל אמצעי התקשורת בארה"ב בכדי "למכור" להם את הסיפורים החמים  מישראל.
 
פונה לקהל יעד צעיר. דניאלה דורון. צילום: רפי דלויה
קהל יעד בעייתי
הארגון בישראל מוצא חידושים מכל התחומים, הסיפורים עוברים לחברת יחסי הציבור העולמית KCSA, שבסיסה בניו יורק. החברה פונה לנציגים של אמצעי התקשורת בארצות הברית, ומציעה להם את הסיפורים כדי שיהפכו אותם כתבה. "בשנת 2003-2004 הכנסנו למעלה מ-1300 כתבות ל'ניו יורק טיימס', ל'אי-פי' , ל'רויטרס', ל'טיים מגזין', וזו רק רשימה חלקית", אומר ברין, שמשמש כמנהל הארגון בישראל.
 
לפני כחודש החליטו בארגון לשים דגש על אמריקאים צעירים. בשביל זה גייסו לארגון את דניאלה דורון (ערוץ 10, "היאכטה") כיועצת לענייני תרבות וחיי הלילה, שביחד עם הארי רובינשטיין, לשעבר עורך הבידור של ה"ג'רוזלם פוסט", מנסה לעזור לארגון לפנות לקהל היעד הבעייתי של בני 16-25.
 
"חלק מהעניין הוא להראות לאמריקאים מה הטרנדים החמים בארץ. ממוזיקה ועד מעצבי אופנה, מסרטים ישראליים ועד מאכלים, מחיי הלילה ועד לקעקועים - כל דבר שהוא מגניב בעינינו ומספיק מושך את הקהל האמריקאי, בשבילנו הוא סיפור" אומרת דורון. "אני מקווה שהגורמים בישראל ישכילו להשתמש בצינור הזה שיכול לעזור להם ולמדינה. יש לישראל בארצות הברית תדמית מוטעית, ואנחנו מנסים להוכיח שקורים פה גם דברים אחרים מלבד כיבוש".
 
שלא תטעו. הארגון לא עושה את זה בשביל כסף - למייסדיו יש די והותר, וגם אין לו עמדה פוליטית מוצהרת. "אנחנו פונים לתושבים בארה"ב ומסבירים להם שישראל היא ארץ חזקה ומדהימה עם גילויים שונים בכל מיני תחומים, גילויים שמשפיעים על חיי היום יום בארצות הברית", אומר ברין. "זה נותן להם סיבה לתמוך בישראל מבלי לדון בשאלה מי צודק או לא בעימות".
קצרים
פרסום
מדיה
מינויים
  מדד הגולשים
הילה קורח תגיש את ...
                  16.98%
או, יס! זה "הוט"
                  7.55%
רשות השידור...
                  7.55%
עוד...

CNN ו-BBC מסרבות לשדר את הקמפיין למען רון ארד


מדיה
מסתמן: סמכויות ניהול רשות השידור יועברו למנהל חיצוני  
הכלבה של קסרי  
גדי משחק בנשק  
עוד...