 |
/images/archive/gallery/103/214.jpg
 |
|
|
בית הדין קבע: חברות הכבלים יגיבו תוך 20 יום על הטענות לסעיפים מקפחים בחוזים האחידים מול הלקוחות |
|
|
 | דפדף בברנז'ה |  | |
יעל גרוס, עסקים 23/12/2004 8:09 |
|
|
|
|
 |
בית הדין לחוזים אחידים הורה שלשום לחברות הכבלים למסור לו תגובה להודעת המועצה לצרכנות תוך 20 יום. בהודעתה, טענה המועצה לצרכנות כי בחוזים של חברות הכבלים ישנם סעיפים מקפחים רבים. בפנייה מצוין כי המועצה לצרכנות דרשה מחברות הכבלים לבצע ניתוח של הבעייתיות בהתנהלותן מול הציבור כפי שעולה מתלונות, ולשלב את התוצאות בחוזה, ובכל אופן להימנע מהמשך הפגיעות בציבור. במקביל, פנתה המועצה ליו"ר המועצה לשידורים בכבלים ובלווין, בדרישה שיורה לחברות הכבלים לתקן את חוזיהן. תלונות הצרכנים העיקריות היו כי לא קיבלו חוזה כתוב, לא קיבלו את תנאי ההתקשרות, נגבו מהם סכומים העולים על המחיר שהובטח במסגרת מבצע, לא עודכנו במגבלות המבצע, וחויבו רטרואקטיבית על הזמנת סרטים - לעתים בשיהוי של שנתיים. כמו כן, נטען כי לא נמסר ללקוחות בדבר קנס המוטל בגין ניתוק במהלך שנת מבצע, הוערמו קשיים על המבקשים להתנתק, תלונות על חיוב כפול, אי הגעה של טכנאים, ופערים מהותיים בין הנמסר במעמד השיווק לבין פרטי החוזה הכתוב והמחייב. המועצה לצרכנות מוסרת כי החברות טוענות שמדובר בטעויות אנוש של אנשי שירות, ורק ניתוח מצטבר של התלונות מראה כי מדובר בשיטה. המועצה מדגישה כי מדובר בפגיעה אנושה בציבור, ובמיוחד לאור העובדה כי אישור חוזה אחיד על ידי בית הדין מהווה "שריון" הקיפוח לתקופה של 5 שנים לכל הפחות. במועצה לצרכנות טוענים כי בחוזים האחידים של חברות הכבלים נמצאו למעלה מ-20 סעיפים מקפחים, וביניהם סעיף הקובע כי החברה רשאית לגבות את דמי הפיקדון בתשלומים. למועצה הגיעו תלונות כי החברות גובות מהצרכנים במסגרת זו גם ריבית ללא יידועם.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|