 |
/images/archive/gallery/164/661.jpg פסטיגל.
צילום: יחסי ציבור  |
|
|
מיוחד ל-NRG: נתוני החשיפה בעיתונות של מופעי חנוכה. המנצח הגדול הוא כצפוי הפסטיגל |
|
|
 | דפדף בברנז'ה |  | |
עירית יוסילביץ' 27/12/2004 12:48 |
|
|
|
|
 |
המנצח הגדול של חג החנוכה היה ללא ספק הפסטיגל. למרות התחרות הקשה השנה, שכללה ארטירליה כבדה בדמות בדרנים (צביקה הדר ואלי יצפאן) כוכבים נולדים (סשה גרישקוב ולירון לב) וגם צמד נוצץ אחד (יעל בר זוהר ויהודה לוי), הצליחו המפיקים למלא בזה אחר זה את האולם באלפי זאטוטים צווחים והורים למודי סבל. כעת, כששירת ה"נומה נומה היי" שכחה, מסתבר כי גם במדד החשיפה בעיתונות, לה זכו מופעי חנוכה לילדים, מצליח הפסטיגל לשמור על הבכורה. מנתוני
חברת יפעת עולה כי הפסטיגל מוביל בסיקור ההצגות עם 144 אזכורים, המהווים 35% מכלל סיקור מופעי חנוכה בחג. במקום השני מדורגת ההצגה אלאדין, עם 99 איזכורים שהם 25% מהסיקור.
עוד בדירוג: טרזן וג'יין - 15%; האסופית – 12%; מאמא מיה – 10%; והרחק מאחור: הדחליל סבא אליעזר והגזר – 2%, סבא טוביה המלך – 1% וקטנטנות – 0.2%. יצוין כי הדו"ח מכיל ניתוח של 270 כתבות ו- 454 אזכורים בכתבות ואינו כולל את ההצגות פיטר פן ועלי בבא.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
אלאדין
|
|
 |
 |
טרזן וג'יין
|
|
 |
 |
 |
 |
|
על הדבש ועל העוקץ
|
 |
|
 |
 |
 |
|
על פי הנתונים, ההצגה "טרזן וג'יין" זכתה למספר האזכורים השליליים הרב ביותר, באופן יחסי למספר הכתבות מהם נהנתה, אך במקביל - גם היתה זו שזכתה לאזכורים הרבים ביותר בכותרות שעסקו במופעי החג. דווקא ההזדמנות לצרף תמונות של בר זוהר ולוי בלבוש מינימלי, לא נוצלה במלואה. אלאדין היתה ההצגה שקיבלה באופן יחסי את מספר התמונות הגבוה ביותר. התמונות ליוו את הכתבות ב-48% מהמקרים, בעוד שבמקרה של טרזן וג'יין ליוו תמונות של הצמד הנוצץ רק 41% מהכתבות.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
טבלת החשיפה לפי תמונות
|
|
 |
 |
טבלת החשיפה לפי אזכורים חיוביים/שליליים
|
|
 |
 |
 |
 |
|
ואיפה הכסף הגדול?
|
 |
|
 |
 |
 |
|
בסיכומו של דבר מוערך כל אזכור שכזה בכמה עשרות אלפי שקלים. מנתוני יפעת עולה כי הפסטיגל זכה לסיקור הרב ביותר, בשווי של למעלה מ-2 מיליון שקל (מתבסס על מחירי מחירון ומשקף הערכה לגבי שווי הסיקור אילו היה נקנה כעמוד פרסום.( אלדין נותר מעט מאחור, עם כיסוי בשווי 1.7 מיליון שקל, ובמקום השלישי טרזן וג'יין, שזכתה לכיסוי בשווי כ900- אלף שקל.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |  | טבלת החשיפה בשווי כספי | |
|
|
|
|
|
|
|
|