ראשי > ברנז'ה > פרסום > כתבה
בארכיון האתר
הבהלה למיזוג
אילן שילוח ומקאן היו החלוצים בטרנד של ענף הפרסום ב-2004: יצירת שותפויות לרכישת המדיה. כשמיליוני דולרים מונחים על הכף, אף אחד לא רוצה להישאר מאחור
לכתבה הקודמת דפדף בברנז'ה לכתבה הבאה
עירית יוסילביץ'
30/12/2004 17:38
שנת 2004 תיזכר בתולדות ענף הפרסום כשנת המיזוגים. בשנה החולפת אי אפשר היה לפתוח את מדורי הכלכלה מבלי להיתקל בידיעות על חבירת משרדים לשותפות בתחום המדיה, על בסיס כמעט יומי.
 
העידן בו כל משרד רכש את המדיה באופן עצמאי, עומד להיעלם. במקומו, קבלו את הטרנד הנוכחי של הענף – חברות מדיה משותפות.
 
למה זה טוב?
"זאת משוואה פשוטה - ככל שאתה גדול, יכולת המיקוח שלך רבה יותר ואז אתה יכול להשיג מחירים נמוכים יותר עבור הלקוחות", מסביר בכיר בענף.
 
כמעט קשה לזכור את התקופה בה היה מק'אן אריקסון המשרד היחיד שהפעיל חברת מדיה משלו. יוניברסל מק'אן חלשה על השוק ללא עוררין, אך מי שחשב שהמשרדים המתחרים ישאירו לאילן שילוח את הבכורה לאורך זמן – טעה. 
 
המתקפה הגיעה מכמה כיוונים. זניט מדיה, מקבוצת באומן-בר-ריבנאי, חברה לאריאלי/פובליסיס. מנגד – איחדו כוחות שלמור-אבנון-עמיחי וראובני-פרידן והקימו במשותף את יונייטד, מיזם המדיה שעוד בטרם החל לפעול כבר החזיק בתקציבי הענק של שטראוס-עלית ופרטנר.
 
בחודשים האחרונים התסבוכת החריפה. אדלר-חומסקי & ורשבסקי יצר שותפות עם גלר-נסיס (תחת מדיה קום), גליקמן-נטלר-סמסונוב פירק את השותפות עם פוגל והצטרף ליוניברסל, וגם טמיר-כהן עשה איתותים לכיוונה של יונייטד.
 
ולמי לא נשאר? ליהושע, גיתם, יורו תל-אביב, ליניאל ודרורי-שלומי, שמיזגו כוחות להקמת TMP – שותפות המדיה החדשה.
 
בסיומה של 2004 אנו נותרים אם כן עם חמש קבוצות מדיה שהן השחקניות המשמעותיות בשוק. אלא שכשמאות מיליוני דולרים מונחים על הכף, אפשר להעריך שהמפה עוד תעבור שינויים.
 
מנתוני זניט מדיה עולה כי רכישת המדיה הסתכמה בשנת 2004 בכ-766 מיליון דולר. הקבוצות שנוצרו חולשות על כ-75% מהשוק, כשיתרת האחוזים בידי חברות מדיה עצמאיות (שאינן קשורות עם משרדי פרסום).
 
על פי ההערכות, המומנטום החיובי צפוי להימשך גם בשנת 2005, כאשר הצפי  עומד על צמיחה ב-5.1% נוספים לכ-805 מיליון דולר.
 
וכשעוברים לדבר בכאלה מספרים, אף אחד, כך נראה, לא רוצה להישאר מחוץ לתמונה.
קצרים
פרסום
מדיה
מינויים
  מדד הגולשים
הילה קורח תגיש את ...
                  16.98%
או, יס! זה "הוט"
                  7.55%
רשות השידור...
                  7.55%
עוד...

פרסום
"הקקטוס השנה - ניסוי וטעייה"  
הסלבריקה מתחדש בגמר "הישרדות"  
קול מן השמיים  
עוד...