 |
קבוצת המזון נטו תחל לשווק סדרות מוצרים כשרים לאוכלוסיית יוצאי חבר העמים, תחת מותג ייעודי מתמחה – "סמאק". היקף ההשקעה במהלך מוערך בכמיליון שקלים. בשלב הראשון יושקו 14 מוצרים, כאשר עד סוף שנת 2005 מתוכננת הרחבה של המותג ליותר מ-30 מוצרים, הכוללים מוצרים קפואים, מוצרי מכולת ומוצרים מצוננים. בקבוצה צופים מכירות בלמעלה מ-20 מיליון שקלים כבר בשנה הראשונה לחדירה. "סמאק" מצטרף לאסטרטגייה של נטו, הכוללת מותגים מתמחים לקטגוריות מוצר (מוצרי בשר ועופות "טיבון ויל", מוצרי שימורים ומכולת "ויליגר", מוצרי מאפה "שלושת האופים"). המותג "סמאק" (טעים ברוסית) נולד בשנות ה-90 ברוסיה, כמותג מוצרי מזון אותנטיים. על מנת לבדלו נבחר אנדריי מקרביץ', זמר רוסי פופולרי, להוביל את כל מסעות הפרסום. בהמשך, אף נוצרה תוכנית בישול ואירוח בחסות המותג ובהנחייתו של מקרביץ', המשודרת לכ-87 מיליון איש במדינות חבר העמים. הסדרה תשווק בפריסה ארצית ברשתות השיווק והחנויות הפרטיות, וכן בצרכניות בעלות מאפיין רוסי. לדברי רון סגל, מנהל השיווק בקבוצת נטו, "כיום חיים בישראל קרוב למיליון אזרחים יוצאי מדינות חבר העמים המתאפיינים במעמד סוציו אקונומי בינוני ומעלה, בעלי השכלה גבוהה אשר נטמעים עם הזמן בחברה, אך שומרים על הרגלים וצביון. דוגמא לכך ניתן לראות בצריכה של מוצרי מזון ייחודיים ממדינות חבר העמים וקנייה בחנויות מתמחות המתפתחות בשנים האחרונות". סגל הסביר כי עד היום לא ניתן מענה לצרכי פלח אוכלוסייה זה על ידי חברת מזון גדולה, מה שיצר וואקום שיווקי אותו החליטה נטו לנצל, באמצעות השקת מותג חוצה קטגוריות לקהל יעד ספציפי. להשקה מתוכננת פעילות פרסומית מגזרית באמצעי המדיה הייעודיים, וכן פעילות קד"מ מקיפה הכוללת מבצעי היכרות ברשתות השיווק ובנקודות המכירה.
|
 |
 |
 |
 |
|
|