 |
מגמת ההתחזקות של האינטרנט, על חשבון קריאת עיתונים יומיים - נמשכת זו השנה השנייה. כך עולה מנתוני סקר TGI לחודשים ינואר-דצמבר 2004, שפורסמו היום (א').
על פי הנתונים, גולש ממוצע (בבית) גלש בשנת 2004 כ-6.5 שעות שבועיות, לעומת כ-5.5 שעות ב-2003. הסבר חלקי לתופעה זו נעוץ במעבר לשימוש באינטרנט בפס רחב, שגדל מ-36% בינואר-דצמבר 2003 ל-79% בתקופה של ינואר-דצמבר 2004.
ההאזנה לרדיו
שמרה ב-2004 על יציבות מול השנה שעברה, ברמה של 82% האזנה ביום חול ממוצע. על פי הנתונים, מסתמנת התחזקות לתחנות הרדיו האזוריות (שפ"א), והיחלשות של קול ישראל, שנובעת בעיקר מירידה בהאזנה לרשת ב’.
קבוצת תחנות גלי צה"ל שומרת על יציבות יחסית, אם כי בתחנות הארציות (קול ישראל וגל"צ) קיימת מגמה של החלשות "תחנות התוכן" (רשת ב’ וגלי צה"ל), לעומת התחזקות "תחנות המוזיקה" (רשת ג’ וגלגל"צ).
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
גידול למקומונים
|
 |
|
 |
 |
 |
|
מבין המקומונים, רשמו מקומוני "זמן מעריב" עלייה בחשיפה (מ-25.3% בשנת 2003 ל-27% ב-2004), וכך גם רשת המקומונים של ידיעות תקשורת, שרשמה עלייה קלה (מ-33.9% ב-2003 ל-34.5% ב-2004). רשת המקומונים "הרשת המקומית", המופצת חינם, רשמה את העלייה הגדולה ביותר - מ-28.9% ב-2003 ל-35.5% ב-2004 - גידול של למעלה מ-6%. רשת מקומוני שוקן (עם ובלי "עכבר העיר") היתה היחידה שרשמה ירידה בחשיפה - מ-37% ל-36.1% (בלי העכבר) ומ-39.4% ל-38.5% (כולל העכבר).
על פי הנתונים, רשמו כל העיתונים היומיים ירידה בחשיפה, משיעור של 63.7% ב-2003 ל-60.8% ב-2004.
שיעור החשיפה של "ידיעות אחרונות" בימי חול, הסתכם ב-2004 ב-42.5%, לעומת 44.6% ב-2003. "מעריב", הגיע לשיעור חשיפה יומי בסך 23.6% בשנת 2004, לעומת 25.2% בשנת 2003. גם שיעור החשיפה של "הארץ" רשם ירידה, והסתכם ב-2004 ב-7%, לעומת 8.1% בשנת 2003. שיעור החשיפה היומי של "גלובס" הגיע ל-3.2% ב-2004, לעומת 3.3% בשנת 2003.
שיעור החשיפה לעיתוני סוף השבוע רשם אף הוא ירידה מינורית, מ-73.3% ב-2003 ל-72.3% ב-2004. פער זה, יש לציין, נכלל בתחום הסטייה הסטטיסטית.
"ידיעות אחרונות" רשם בסופי השבוע שיעורי חשיפה של 53.9% בשנת 2004, לעומת 55.3% בשנת 2003. גם "מעריב" הראה ירידה קלה בסופי השבוע ב-2004, אז הסתכם שיעור החשיפה ב-29.6%, לעומת 31.2% בשנת 2003. ירידה בשיעור החשיפה נרשמה גם ב"הארץ" - מ-9.3% ב-2003 ל-8.8% ב-2004, וב"גלובס" - מחשיפה של 2.5% ב-2003 לשיעור חשיפה של 2.2% ב-2004.
יצוין כי למרות הירידה הכללית בקריאת עיתונים יומיים, העיתונים השונים שומרים על נתח השוק היחסי ביניהם.
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי חברת מחקרי סינגל סורס מקבוצת טלסקר. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של 10,000 מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18 ומעלה, המשקפים אוכלוסיה בשיעור של כ-3.57 מיליון נפש. |  |  |  |  | |
|