 |
/images/archive/gallery/252/643.jpg
 |
|
15 מיליון דולר על כוס קפה |
|
ב-1986 השקיע ראסל קריסטוף, פעם דוגמן והיום גננת, שעתיים מזמנו בצילומים לפרסומת. רק ב-2003 הוא גילה כי פרצופו מתנוסס על כל אריזות "טייסטרס צ'ויס". השופט קבע: ראסל יקבל 5 אחוזים מרווחי מכירות הקפה |
|
|
 | דפדף בברנז'ה |  | |
יואב פרומר, כתב מעריב בניו יורק 2/2/2005 9:17 |
|
|
|
|
 |
השם ראסל קריסטוף לא נשמע מוכר במיוחד, אבל את החיוך שלו אי אפשר לפספס: תאגיד נסטלה הפך אותו לסמל המסחרי של טייסטרס צ'ויס, אבל שכח לשאול את הדוגמן האנונימי אם הוא מעוניין להופיע על מיליוני צנצנות קפה. ראסל, כמו אמריקני טוב, תבע את החברה. השבוע פסק לו שופט בקליפורניה פיצויים אשר מגמדים כל חוזה דוגמנות שנחתם אי פעם - 15 וחצי מיליון דולר. קריסטוף, היום בן 58, הצטלם בשנת 1986 לפרסומת לנסטלה. אחרי שעתיים של עבודה אסף הדוגמן את
המשכורת הזניחה, ויתר על המשך הצילומים ושכח מהם לחלוטין. לפני שנתיים, במסע קניות חפוז בסופרמרקט, גילה ראסל המופתע פרצוף מוכר על המדפים: תמונתו הופיעה על צנצנות הקפה המצליח טייסטרס צ'ויס. קריסטוף, שלא זכר מתי בדיוק הסכים להפוך לסמל המסחרי של הקפה, פנה לנסטלה ודרש פיצוי על שימוש בתמונתו ללא אישור. בחברה הציעו לו מאה אלף דולר, אבל הדוגמן חשב אחרת. הוא היה מוכן להתפשר על 8.5 מיליון ירוקים, וענקית השיווק החניקה גיחוך וסירבה בתוקף.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
מאשימים את הש.ג.
|
 |
|
 |
 |
 |
|
הצדדים הגיעו לבית משפט בקליפורניה, ואחרי מאבק ממושך הגיע תורו של קריסטוף לחייך. השופט הורה לשלם לקריסטוף 15.6 מיליון דולרים - חמישה אחוזים מרווחי מכירת המוצר בין השנים 2003-1997, התקופה שראסל כיכב בה על אריזות הקפה בארצות הברית, קנדה, מקסיקו, יפן, קוריאה הדרומית, כוויית וישראל. נסטלה מסרה כי בכוונתה לערער על הפסיקה, בטענה כי זו היתה טעות שנעשתה בתום לב. "העובד שהציג לנו את התמונה טען כי היא מאושרת לשימוש", נאמר אתמול בהודעת עורך דינה של החברה. קריסטוף, שמאז ויתר על דוגמנות לטובת עבודה בגן חובה בצפון קליפורניה, נכנס לדברי פרקליטו להלם לא קטן מהפיצויים האסטרונומיים. בתגובה לשאלה מדוע לקח לו זמן כה ממושך לגלות שפניו נמצאים בכל מרכול, ניפק הדוגמן לשעבר הסבר מעניין למדי. "אני פשוט לא קונה קפה נמס", אמר קריסטוף, "אני איש של אספרסו". |  |  |  |  | |
|
|
|
|
|
|
|
|