ראשי > ברנז'ה > פרסום > כתבה
בארכיון האתר
ידיעה יחצ"נית
רני רהב מפקפק בהחלטת תנובה להשיק מותג בלי פרסום ומשחרר את הציטוט: "היחצ"ן הוא גיישה של התקשורת"
לכתבה הקודמת דפדף בברנז'ה לכתבה הבאה
עירית יוסילביץ'
22/2/2005 14:01
"אין סיכוי להשיק מוצר חדש בלי פרסום. מי שיצליח בכך, יהיה זכאי לקבל את פרס ישראל", כך אמר היום איש יחסי הציבור רני רהב,
במסגרת כנס השיווק השנתי של TheMarker וטלעד.
 
רהב, התייחס בדבריו להחלטתה של חברת תנובה להשיק את מותג הבשר הטרי
"אדום אדום" ללא  פרסום, אלא באמצעות קידום מכירות בלבד.
 
גם שירה מרגלית, מנכ"ל משותף במשרד הפרסום מקאן-אריקסון, הביעה הסתייגות מההחלטה ואמרה - "אני בספק אם תנובה תגיע לנתח השוק שהיא רגילה אליו".
 
לדבריה, לחברה גדולה יש את הפריבילגיות לעשות ניסויים מהסוג הזה, אבל "כשישבתי עם אריק רייכמן (מנכ"ל תנובה) רציתי להגיד לו שהוא השתגע ונפל על הראש".

יוני סער, מנכ"ל פרומרקט, שאחראית להשקת "אדום אדום", אמר בתגובה: "מה שהיה עד עכשיו בתחום הפרסום וקידום המכירות זה לא מה שיהיה בעתיד, וכדאי שכולם יבינו את זה".
 
סער ציין כי החברה לא מצפה למכור מחרתיים ב-200 נקודות מכירה ולהשקיע כסף רב בפרסום, כי אז זה יהיה הפסד גדול. "יש פה בחינה של תהליך, האם צריך לצאת בהשקת מוצרים לקהילה בצורה איטית ולהגיע לצרכנים מלמטה או על ידי פרסום מאסיבי", אומר סער.
הגיישה של התקשורת
במהלך הפאנל שעסק במלחמות השיווק הצהיר רהב עוד כי "היחצ"ן הפך להיות הגיישה של הלקוח והתקשורת".
 
לדבריו, משרדי יחסי ציבור הם הספקים של מחצית מהתוכן בישראל, ועומדים בקשר ישיר עם למעלה מ-300 כלי תקשורת בו זמנית.
 
"התקשורת הפכה להיות מאוד לא שיפוטית", הוסיף רהב והדגים: "כל משפט שאומר אריק רייכמן, עולה לאוויר תוך מספר דקות".

בסיכומו של הדיון אמר רהב: "יחסי ציבור הם הכלי הכי אפקטיבי שיש, במינון הנכון וביחס הגלובלי בתוך הקבוצה".
קצרים
פרסום
מדיה
מינויים
  מדד הגולשים
הילה קורח תגיש את ...
                  16.98%
או, יס! זה "הוט"
                  7.55%
רשות השידור...
                  7.55%
עוד...

פרסום
"הקקטוס השנה - ניסוי וטעייה"  
הסלבריקה מתחדש בגמר "הישרדות"  
קול מן השמיים  
עוד...