 |
/images/archive/gallery/114/007.jpg אורלי לוי
צילום: יחסי ציבור  |
|
|
דוח פנימי של רשות השידור מגלה: התוכנית "דרך היופי" בהנחיית אורלי לוי כללה פרסומות מסחריות בניגוד לחוק. מפיק התוכנית: אין דרך אחרת להציג את האייטמים |
|
|
 | דפדף בברנז'ה |  | |
יניב זך , המגזין 30/3/2005 9:25 |
|
|
|
|
 |
התוכנית "דרך היופי" עם אורלי לוי, ששודרה בערוץ הראשון עד לאחרונה, כללה פרסומות מסחריות, גלויות וסמויות, זאת בניגוד להוראות החלות על רשות השידור ובניגוד להסכם שנחתם בין מפיק התוכנית לבין הרשות, כך עולה מדוח פנימי של רשות השידור.
את הדוח הכינה עו"ד מרסיה צוגמן מאגף הייעוץ המשפטי של רשות השידור, לבקשתה של ועדת הטלוויזיה של מליאת רשות השידור.
החוק אוסר על הרשות לשדר פרסומות ובחוזה בין מפיק התוכנית, נעם אדרי, לבין הרשות אף מופיעה התחייבות כי לא תהיה כל פרסומת "גלויה או משתמעת" בתוכנית. ולמרות זאת, לפי הדוח, התוכנית כללה לא מעט כאלה.
בתוכניות שנצפו לצורך הכנת הדוח, בפינות האיפור, הספרות והכושר ובתצוגות האופנה הוצגו שמות המותגים ושמות החברות המייצרות אותם, דבר האסור בשידור הציבורי.
בפינת טיפולי היופי צוינו שמותיהם המסחריים של מקומות המעניקים את הטיפולים. בפינת "ביקור בחנויות" צוינו שם החנות וכתובתה, "דבר המהווה פרסומת אסורה בשידור".
בסיכום הדוח כתבה צוגמן: "בתוכנית 'דרך היופי' שודרו פרסומות בניגוד להוראות הדין ובניגוד להתחייבות המפיק על-פי חוזה. כאמור לעיל, ברשות נהלים כדי למנוע החדרת פרסומת סמויה לתוכניותיה ועליכם להקפיד על שמירת נהלים אלו בהפקות פנימיות ובהפקות חיצוניות כאחת".
יעקב שחם, יו"ר ועדת הטלוויזיה: "נאשר עונה נוספת של'דרך היופי' רק בתנאי שהמפיקים יעמדו בכל ההנחיות של הלשכה המשפטית. לא נתיר בשום אופן פרסום מכל סוג שהוא".
מדוברות רשות השידור נמסר בתגובה: "הלשכה המשפטית של רשות השידור לא העירה לגבי תוכנית ולו הערה אחת במרוצת כל תקופת שידור התוכנית, במשך כשנה וחצי. יש להצטער על כך שרק חודשים לאחר תום ההתקשרות עם מפיקי התוכנית, מצאה לנכון הלשכה המשפטית להעיר על הנושא בדיעבד".
נעם אדרי מסר בתגובה: "אין כל פרסומת סמויה בתוכנית, הכל נעשה בדרך המקובלת. אין דרך אחרת להציג את האייטמים מבלי להגיד את השם".
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|