ראשי > ברנז'ה > פרסום > כתבה
בארכיון האתר
קקטוס משפטי
בתחרות הקקטוס הבאה יוקם גוף משפטי בלתי תלוי אשר ישמש כערכאה עליונה בהכרעה לגבי מקוריות, עבודות המשתתפות בחרות, וגם אתר האינטרנט יהיה פתוח לכולם
לכתבה הקודמת דפדף בברנז'ה לכתבה הבאה
NRG מעריב
7/6/2005 14:54
החל מתחרות הקקטוס הבאה, יוקם גוף משפטי בלתי תלוי אשר ישמש כערכאה עליונה בהכרעה לגבי מקוריות עבודות.

כך החליטה הנהלת איגוד חברות הפרסום, בצעד שיבטיח הכרעה ברורה וחפה מכל אינטרס, בנוגע לשאלה האם עבודות שהוגשו לתחרות "קקטוס הזהב" הן מקוריות.

כזכור,
גלי הוס, מבעלי משרד הפרסום הוס-סמואל דרש ממארגני התחרות לפסול את מודעת הפרסום לסובארו, מבית היוצר של JWT (טמיר-כהן) שזכתה בשני המקומות הראשונים בקטגוריית פרסום חוצות בתחום התחבורה.

דרישתו של הוס הגיע על רקע הסערה האחרונה בענף שהחלה עם חשיפת מודעות פרסום מחו"ל, הדומות עד כדי חשד להעתקה, למודעות ישראליות שזכו לאחרונה בתחרות, כולן מבית היוצר של משרדי פרסום מובילים.

על פי ההחלטה שהתקבלה, הגוף שיוקם ימנה שלושה משפטנים, ובראשו יעמוד שופט בכיר בדימוס שעסק במהלך הקריירה שלו בשאלות זכויות יוצרים והעתקה. אליו יצורפו שני היועצים המשפטים של איגוד המפרסמים ואיגוד חברות הפרסום. הגוף יהיה בלתי תלוי וידון לגופו בכל עבודה שיוגש לגביה ערעור על מקוריותה.

מהלך נוסף שהחליטה הנהלת הקקטוס לפתוח אתר התחרות באינטרנט, לצפייה חופשית ברשת במהלך כל חודשי התחרות. בצעד שיאפשר לצפות בעבודות המתמודדות לפני שלב ההכרעה הסופי.

הנהלת איגוד חברות הפרסום קבעה כי תקנון התחרות קובע כי בחרות רשאי להשתתף "כל חומר פרסומי ישראלי מקורי שנהגה , הופק ובוצע ע"י צוות ישראלי". כמו כן קובע התקנון כי הפרסים יוענקו אך ורק לעבודות "שהרעיון המרכזי בהן נולד במשרד פרסום ישראלי".

בהנהלת התחרות בטוחים כי החלטות אלו יחזקו את איכותה וחשיבותה המקצועית של תחרות הקקטוס.

קצרים
פרסום
מדיה
מינויים
  מדד הגולשים
הילה קורח תגיש את ...
                  16.98%
או, יס! זה "הוט"
                  7.55%
רשות השידור...
                  7.55%
עוד...

פרסום
"הקקטוס השנה - ניסוי וטעייה"  
הסלבריקה מתחדש בגמר "הישרדות"  
קול מן השמיים  
עוד...